Torchlight 2

Key events

Torchlight 2 ånder Diablo i nakken

Runic Games har kommerciel succes med deres kritikerroste actionrollespil

Actionrollespillet Torchlight 2 har rundet to millioner solgte eksemplarer siden lanceringen i september måned sidste år, det skriver firmaet bag, Runic Games, på Twitter.

Genopliv Torchlight II med denne Mod

1 ny Class, 108 Elite fjender, 11 unikke World Bosses og meget mere

Hvis du stadig går og er godt tilfreds med din Torchlight II oplevelse behøver du muligvis ikke læse denne artikel. Hvis du derimod går og tænker at du ikke helt føler at Torchlight II er ligeså sjovt som det var engang er dette lige noget for dig.

Torchlight 2 runder 1 mio.

Der er god opbakning til Runics Diablo-lignende actionrollespil.

Der er rigeligt med folk derude, der er blevet trætte af Diablo 3 og i stedet er hoppet ombord på konkurrenten Torchlight 2. Udviklerne bag spillet, Runic Games, skriver i dag på sin Twitter-profil, at spillet netop har rundet eksemplar nummer 1 mio. siden premieren i september.

Den evindelige trædemølle

Om action-rollespillenes problemer med at holde fokus efter djævlen er betvunget.

Det er ingen hemmelighed, at action-rollespillene taler til vores mere instinktive drivkræfter. Den konstante hungren efter guddommelig omnipotens, flere fjender at slagte og udstyr at finde, er blandt genrens største kvaliteter, men alligevel er det ikke alle, der lykkedes med det. For når et spil først gennemført, djævlen betvunget og kongeriget reddet, kræver det et stærkt spilmekanisk fundament at holde interessen gående. Med andre ord, et solidt slutspil.

Torchlight II - Anmeldelse

Torchlight II - Anmeldelse

Loot og løjer i djævlens navn.

Det er heldigvis de færreste, der oplever at stå ansigt til ansigt med mørkets fyrste, djævlen i egen høje person. For Runic Games, dog, er det den barske realitet. Et levende mareridt, for alt imens Diablo 3 holder alverdens salgslister fanget i sin skærsild, søger den amerikanske spiludvikler en bid af markedet med sin direkte konkurrent, action-rollespillet Torchlight II.

En kamp, de på forhånd har tabt, i hvert fald hvis man tager de kommercielle briller på, hvor Blizzard Entertainments megasucces er i en liga for sig. I direkte spilmekanisk duel, derimod, tegner sig et langt mere jævnbyrdigt opgør. Her kan Torchlight II i særklasse udfordre Diablo, og det vel og mærket på flere af action-rollespillenes kerneområder.

At det lige netop er Torchlight II, der truer med at ryste Diablos enevælde, er ingen tilfældighed. Bag facaderne hos Runic Games sidder en lang række tidligere Blizzard North-folk, for hvem det nu er en kamp mod selvsamme spilserie, de i mere end et årti var med til først at skabe, så at forme.

Læs mere...

Skuffet over Diablo 3? Mød Torchlight

Nu kommer Diablos overmand.

Amerikanske Runic Games' længe ventede dungeon-crawler Torchlight II gør sin entré om knap en uges tid, nærmere bestemt d. 20. september, det fortæller udvikleren på sin officielle hjemmeside.

Torchlight 2 Preview: Ad Helvede til

Torchlight 2 Preview: Ad Helvede til

Diablo er på alles læber, men hvad med en vis anden dungeoncrawler?

Det må være en teknisk fejl, tænker jeg. Enten har jeg trykket på den forkerte knap eller valgt den gale indstilling, for hver gang jeg går ind i Torchlight 2-betaen føles det ikke som et spil, men mere som et inferno af ødelæggelse, der kommer mere og mere ud af kontrol. Det bliver værre og værre indtil alt bliver en blodig tåge af tal og kropsdele.

Og tallene bliver kun større og større. Alle mine egenskaber opgraderes, antallet af dødsfald stiger, monstrene bliver større, og det rene, skære omfang af mine evner er kun matchet af de udfordringer, jeg bliver kastet ud i. Det stopper aldrig. Faktisk ønsker jeg slet ikke, at det skal stoppe, indtil jeg får set på virkelighedens ur og opdager, hvor mange timer jeg netop har brugt. At spille Torchlight 2 er som at døse hen i en stadig tungere hypnose uden mulighed for at slippe ud igen.

Efter min mening er det ikke en dårlig ting. Overhovedet ikke, faktisk. Spillet gør én ting, og det gør det rigtig godt: det kaster endeløse stimer af slagtbart gods af sted mod dig, opmåler ødelæggelserne og giver dig passende præmier for dine bedriftr. Hvert monster er en fastelavnstønde parat til at kaste guld, skjolde, økser og nydelige bukser efter dig.

Læs mere...

Torchlight 2 er ikke bange for Diablo III

Runic: Vi er stolte af det vi laver.

De 32 medarbejdere, Runic har på produktionen af deres gratisrollespil Torchlight 2 er måske ikke meget når man sammenligner med de flere end 100 personer, der igennem et årti har arbejdet på at lave Diablo III og med midler fra en tilsyneladende uudtømmelig pengepose begravet dybt under Orgrimmar.

Torchlight MMO i kalenderen

Investor kunne ikke holde sig.

Runic er ikke selv sikre på, hvornår MMOet bygget over Torchlight er klar, men et af selskabets største investorer, Perfect World, kunne henover weekenden afsløre, at onlinerollespillet kan stå klar mod slutningen af 2012 eller starten af 2013.

Fjerde klasse afsløret i Torchlight II

Hej, lille Embermage. Hvaduka?

De succesfulde indie-frontløbere Runic Games har afsløret den fjerde og sidste spillerklasse i rollespillet Torchlight 2, som i samme ombæring er blevet bekræftet til en pris af 20 dollars, godt 100 kroner, når det udkommer digitalt senere i år.

Diablo III er godt for os

Runic tror på endnu en indiesucces.

Under den nyligt overstående gigant-spilmesse Gamescom i Köln så Eurogamer nærmere på Torchlight 2, efterfølgeren til Runics vellidte indieskårne action-RPG Torchlight fra 2009 - vi kunne i hvert fald godt lide det og kvitterede med en score på 9 ud af 10.

Torchlight 2

Indie RPG nu med co-op.

Max Schaefer har smagt succes. Den kom tilmed så meget bag på ham, at hans krop bærer vidnesbyrdet. Som chef for Runic Games væddede han med sine kollegaer om hvorvidt holdets første spil ville sælge over eller under en million. Han gættede galt. Torchlight solgte sig ind i de syv cifre, og som følge af væddemålet måtte han lade sin krop tatovere. Heldigvis - meget solidarisk - valgte kollegerne at følge trop og gøre det samme.