SSX - Survive It trailer

7th June 2011

SSX - Trailer [E3 2011]

SSX Anmeldelse

SSX Anmeldelse

SSX eller S-S-EKS?

Nogle gange stopper en spilserie fuldstændig uventet. SSX var en af mine absolutte yndlingstitler til PS2, og efterfølgeren SSX Tricky er ganske enkelt et af de bedste ekstremsportsspil, der nogensinde er lavet. SSX 3 formåede at holde kadencen, men med det fjerde spil i serien, SSX On Tour, gik der noget galt. On Tour er ikke et dårligt spil, men charmen var ikke længere til stede. SSX levede på sin farverige, sprudlende stil, men On Tour forsøgte at bringe et lidt mere realistisk og 'street' look ind, og det holdt efter denne anmelders mening ikke rigtig. Siden da er det kun blevet til det udmærkede, men heller ikke synderligt inspirerende SSX Blur til Wii i 2007. Reaktionen udeblev, spillet floppede, og nu er der gået fem år siden vi sidst så noget til den ultimative snowboardfantasi. Det er synd, men heldigvis har EA valgt at give de vilde løjper en chance til med et reboot, der ganske enkelt hedder SSX.

Min første reaktion på annonceringen af spillet var stor glæde, som dog hurtigt blev afløst af en vis tilbageholdenhed, da de første screenshots kom frem. Der var tydeligvis ikke tale om et nyt Tricky. Spillet havde heller ikke det grungy look fra On Tour, men fremstod i stedet en smule kønsløst og overraskende seriøst og nedtonet. Det færdige resultat er heldigvis en hel del mere uregerligt, men vi er helt klart trådt ind i en ny æra, for dette er ikke din morfars SSX.

Denne gang er der fokus på historien. I de gode gamle dage stod SSX for Snowboard Super Cross, men denne gang har EA bestemt, at det pludselig er navnet på dit hold af snowboardeksperter og står for Snowboarding, Surfing og Motocross. Der sidder man som gammel fan og klør sig i nakken, men nye spillere vil nok ikke studse. Til gengæld er historien en sørgelig gang miskmask, som spillet sagtens kunne have klaret sig uden. Hver figur har nogle overdrevne baggrundshistorier, som tydeligvis skal stille som op som ekstreme figurer, men de er ubehjælpeligt fortalt med dårligt tegnede stillbilleder i amerikansk tegneseriestil. Det eneste, der holder, er, at du som leder af Team SSX skal kæmpe mod et andet hold om at være den første, der gennemfører 9 ekstreme ruter ned ad forskellige bjerge, kaldet Deadly Descents. Hver bjerg har en række indledende ture, og til sidst skal man altså tackle snowboardspillenes svar på en slutboss. Men det vender vi tilbage til.

Læs mere...

SSX demo ude nu på XBL

Prøv kræfter med andre online.

EA meddeler i dag, at demoen af deres snowboard-revival SSX er ude nu på XBLA. Prøv kræfter med løjperne på baner i Rocky Mountains og i New Zealand - demoen kan også spillet online og med matchmaking mod spillere med evner tilsvarende dine egne via spillets såkaldte RiderNet feature.

SSX Preview

SSX Preview

Tro flytter bjerge.

Når man kigger på standarden indenfor snowboarding i spil, kunne det for så vidt være en opdigtet sport. Ligesom Quidditch og bordfodbold. Eller badminton.

Denne arkadeagtige sløjperacer har så lidt at gøre med virkelighedens snowboarding, at man rent faktisk bliver skuffet over at se den ægte vare i fjernsynet. Hvor er partiklerne, farverne og kombo metrene? Hvorfor can Shaun White ikke nå op til flyhøjde i virkeligheden? Jeg tror, at den noget lunkne modtagelse af den afslørende trailer for det nye SSX opstod fordi, at Deadly Descent-konceptet var lidt for realistisk. For hvem vil egentlig have det?

Efter at have testet nogle af de såkaldte Deadly Descents i sidste uge, viser det sig, at de lykkeligvis ikke er særlig realistiske. De er bombastiske og utroligt opfindsomme. Der er partikler, farver og kombo metre. Ligesom i klassisk SSX. Eller Badminton.

Læs mere...

SSX forsinkes 14 dage

Electronic Arts vil rette de sidste fejl og skæverter før spillet udkommer.

Electronic Arts' nyfortolkning af SSX bliver forsinket to uger, så spillet først udkommer den 2. marts på det europæiske kontinent.

EA giver bonus til PS3-folket

Battlefield 3 inkluderer BF 1943.

Electronic Arts polstrer de kommende PS3-udgaver af Battlefield 3, Need for Speed: The Run og SSX med ekstra indhold, eksklusivt til platformen.

SSX Deadly Descents i produktion

På fiberplade ned fra de højeste tinder.

EA Sports vender nu tilbage til deres gode gamle spilserie SSX, som har været for snowboarding, hvad Skate-serien senere de seneste år betydet for videospillenes genoplivning af interessen for skateboarding.