SimCity

EA: DRM er en gigantisk fejltagelse

Frank Gibeau bruger kølvandet på SimCity-skandalen til at kritisere pc-industriens kopisikring

Electronic Arts' chef for Labels-sektionen, Frank Gibeau, kritiserer pc-industriens DRM-kopisikring som en fejlslagen og irriterende teknologi, der ikke virker efter hensigten.

SimCity

SimCity

En klassiker.

SimCity udkom helt tilbage i 1985 til Commodore 64 og havde også en god tid på Amiga. Men det var først da spillet udkom til PC og Mac fire år senere, at Will Wrights bysimulator for alvor slog igennem.

SimCity på iPhone minder meget om SimCity 2000, i hvert fald i de indbyggede muligheder for at oprette tre niveauer af de klassiske tre byggezoner industriel, beboelse og kommerciel, samt transport-, el- og vandnet. Det vækker virkelig minder at sidde med en hel by i lommen, en by hvis indbyggeres skæbne for første gang så at sige er direkte i dine hænder.

Men alt er ikke ved det samme, særligt styringen i det fastlåste isometriske perspektiv volder lidt problemer i kraft af, at de arkitektoniske elementer tegnes direkte ind på skærmen med en finger – brug den tyndeste, du har!

Læs mere...