Ryse: Son of Rome Features

Preview: Ryse - Son of Rome PC

FeaturePreview: Ryse - Son of Rome PC

Vi tager et kig på sværd og sandal-simulatorens PC-udgave

Crytek har i den grad formået at dele vandene blandt gamere med deres spil. Hvor der var relativ enighed om den høje kvalitet i første udspil, Far Cry fra 2004, var der fra Crysis og frem langt større uoverensstemmelser. Den ene lejr mente, at der var tale om FPS'ens genfødsel, og den anden mente i store træk, at der blot var tale om en interaktiv tech-demo, som i øvrigt kun kunne køres på maskiner importeret fra fremtiden.

Der er gran af sandhed i Crysis' ry som kortsmelter, men spillets gameplay forsvandt i for høj grad i diskussionen, selv om det gemte på stor underholdning og unikke gameplaymuligheder via den innovative nanosuit.

Diskussionen fortsatte ufortrødent med udgivelsen af Crysis 2 og 3, og udover de stadigt høje systemkrav, blev Crytek nu beskyldt for at lefle for konsollerne, og derved fordumme deres spil, og stikke PC-folket i ryggen. Patches og textures i høj opløsning gjorde sit for at formilde den forsmåede mester-race, men da Ryse: Son of Rome så blev annonceret som en ekslusiv Xbox One-titel, var der igen sure miner.

Læs mere...

Digital FoundryNext-Gen: Ryse: Son of Rome

Richard Leadbetter tager et kig på 900p-problembarnets tekniske formåen

Kort, umådelig repetitivt og kun til at holde ud at spille i korte træk før kedsomheden sætter ind - man kan roligt sige, at Ryse: Son of Rome langt fra er det mest spændende Microsoft har at byde på til sin nye konsol. Men ser man på de tekniske aspekter, kan man argumentere for, at spillet med sin kraftfulde CryEngine-motor er en af de mest visuelt imponerende udgivelsestitler på markedet. Der er steder - op til flere af dem - hvor spillet simpelthen tager pusten fra dig, og den generelle præsentation er meget filmisk i sin natur, hvilket får spillet til at stå ud fra flokken.