Ryse: Son of Rome

Key events

Ryse: Son of Rome PC Anmeldelse

Romertiden er på forunderlig vis aldrig blevet udnyttet i særlig høj grad i computerspil, på trods af en rig historie med rigelige mængder blodsudgydelser, erobringer og konspirationer. I de få tilfælde, hvor Rom har været udgangspunktet, har det som regel været i strategi-sammenhæng, som i det succesfulde Rome: Total War. Deciderede actionspil med romertema har der således været langt imellem.

Det har Crytek ment var en overset mulighed, og har derfor kastet sig over emnet i Ryse: Son of Rome. Her er der tale om rendyrket action i tredjeperson, som vi kender det fra bl.a. God of War.

Hvor man i God of War koncentrerede sig om græsk mytologi, og derfor gjorde kål på sagnmonstre og guder, han man i Ryse valgt at have et mere jordnært udgangspunkt. Roms sønikke, Marius, er soldat i den Romerske hær, og bevidner sin families død forårsaget af keltiske barbarer. Det bliver han naturligvis godt bister over, og sværger hævn over familiens banemænd. Han begiver sig derfor ud på et længere hævntogt sammen med den øvrige romerske hær, hvor de i fællesskab river barbarer fra hinanden, hvorend de kan opstøve dem.

Læs mere...

Preview: Ryse - Son of Rome PC

FeaturePreview: Ryse - Son of Rome PC

Vi tager et kig på sværd og sandal-simulatorens PC-udgave

Crytek har i den grad formået at dele vandene blandt gamere med deres spil. Hvor der var relativ enighed om den høje kvalitet i første udspil, Far Cry fra 2004, var der fra Crysis og frem langt større uoverensstemmelser. Den ene lejr mente, at der var tale om FPS'ens genfødsel, og den anden mente i store træk, at der blot var tale om en interaktiv tech-demo, som i øvrigt kun kunne køres på maskiner importeret fra fremtiden.

Der er gran af sandhed i Crysis' ry som kortsmelter, men spillets gameplay forsvandt i for høj grad i diskussionen, selv om det gemte på stor underholdning og unikke gameplaymuligheder via den innovative nanosuit.

Diskussionen fortsatte ufortrødent med udgivelsen af Crysis 2 og 3, og udover de stadigt høje systemkrav, blev Crytek nu beskyldt for at lefle for konsollerne, og derved fordumme deres spil, og stikke PC-folket i ryggen. Patches og textures i høj opløsning gjorde sit for at formilde den forsmåede mester-race, men da Ryse: Son of Rome så blev annonceret som en ekslusiv Xbox One-titel, var der igen sure miner.

Læs mere...

Digital FoundryNext-Gen: Ryse: Son of Rome

Richard Leadbetter tager et kig på 900p-problembarnets tekniske formåen

Kort, umådelig repetitivt og kun til at holde ud at spille i korte træk før kedsomheden sætter ind - man kan roligt sige, at Ryse: Son of Rome langt fra er det mest spændende Microsoft har at byde på til sin nye konsol. Men ser man på de tekniske aspekter, kan man argumentere for, at spillet med sin kraftfulde CryEngine-motor er en af de mest visuelt imponerende udgivelsestitler på markedet. Der er steder - op til flere af dem - hvor spillet simpelthen tager pusten fra dig, og den generelle præsentation er meget filmisk i sin natur, hvilket får spillet til at stå ud fra flokken.

Filstørrelsen på alle Xbox One Launch spil

Samt hvor meget Ryse guld koster i ægte penge

Xbox One bliver udgivet med en række spil klar til download. Nu da hetzen mod selve konsollen er falmet en smule, kan vi finde ud af hvor store hver af disse spil er, samt deres pris i britiske pund.

På det tidspunkt artiklen skrives er prisen på alt undtagen et par first-party spil ikke tilgængelige. Men vi har dog priserne på en række DLC. Men mere om det senere.

Først har vi her listen over Xbox One launch spil (hvis størrelsen og prisen ikke står her, var det ikke tilgængeligt for os - dette vil selvfølgelig ændre sig, når konsollen bliver udgivet fredag den 22. November.

Læs mere...