Risen 2: Dark Waters

Key events

30th January 2012

Risen 2: Dark Waters Preview

10th August 2011

Risen 2 - Trailer

Risen 2: Dark Waters demo ude nu på Steam

Prøv før du røver en havtaske fuld af beskøjtere.

Hvis tilfældigvis ikke har købt Risen 2: Dark Waters og er interesseret i spillet, findes der nu en demo tilgængelig af pirat-rollespillet, som lader dig afprøve livet som søhund før du eventuelt åbner for din personlige skattekiste og letter på dens egenvægt.

Risen 2: Dark Waters Anmeldelse

Risen 2: Dark Waters Anmeldelse

Gadekryds på skattekortet.

I dagens spilindustri, hvor fantasy RPG oftest er lig med elvere, dværge og alskens drager og andet kryb, er det forfriskende at se et fantasy RPG, der går over i et andet tema. I Risen 2: Dark Waters står menuen på grog, rom og alt det vildsvinekød, du kan fange i junglen.

Livet som pirat er dog ikke fredeligt; Risen 2 starter et ikke helt præcist specificeret tidsrum efter der, hvor 1'eren sluttede. Hovedpersonen (som ligesom i Risen 1 er den navnløse helt) vågner med tømmermænd på et fort i havnebyen Caldera. Ild-titanen fra 1'eren er besejret, men alt er ikke vel.

Inden for de første ti minutter møder man Patty fra det første spil, og før man får set sig om, er man taget på jagt efter den legendariske pirat Steelbeard for at snyde sig til hans skattekort.

Læs mere...

Risen 2: Dark Waters Preview

Risen 2: Dark Waters Preview

The Elder Scrolls møder Pirates Of The Caribbean?

Historisk set er gnomers tilstedeværelse i spil som gnomerne selv: Korte og Ynkelige. Gordon Freeman blev skudt ud i rummet og genopstod så som Gnome Chompski i Left 4 Dead. Bullys forsvarsløse have-gnomer blev sparket i småstykker, så Jimmy kunne gå rundt i et gnomkostume. WoW's gnomer er grundlæggende wannabe hobitter. Og Risen? Risen forvandlede disse elskelige gnomer til små fede groteske svine-goblin-tyve, som man skal slagte i hundredvis.

Mærkværdigt nok er nogle af udviklernes bekymringer i forhold til RPG'en Risen 2 gnomernes rettigheder. Den sekvens, vi så, når den altså ikke handlede om 6 meter høje mystiske monstre eller nogen, der var ved at stjæle en galeon, fokuserede på gnomer, deres sprog og deres fundamentale iboende menneskelighed - de er ikke monstre, de er ikke dumme, de er bare vokset op i en primitiv og alternativ kultur.

Det første spils massakre efterlader dig dog ikke tynget af skyld i dette spil. De er stadig ikke fuldstændigt sympatiske skabninger, selvom deres tyveri er blevet retfærdiggjort; åbenbart skal hver gnom finde det objekt, der giver dem adgang til livet efter døden. Denne nyfundne karakterkompleksitet er selvfølgelig ikke begrænset til gnomerne. Din helt er også en plaget sjæl, stakkels pus.

Læs mere...