The Elder Scrolls IV: Oblivion

Oblivion er nu spilbart på Xbox One

The Elder Scrolls IV: Oblivion er nu på Xbox One, sammen med Medal of Honor: Airborne, Astropop og Trine 2.

Du kan nu spille The Elder Scrolls IV: Oblivion på Xbox One, takket være Microsofts dedikation til bagudkompabilitet. Spillet kommer i selskab med DICEs Medal of Honor: Airborne, puzzlespillet Astropop og Trine 2.

Skyblivion ser lækkert ud

Oblivion, set gennem brillerne på The Elder Scrolls: Skyrim.

Hver gang Bethesda udgiver et nyt The Elder Scrolls-spil, er dedikerede fans parat til at bruge spillets opgraderede spilmotor til at genskabe et ældre spil.

Oblivion-mod på vej til Skyrim

Fans går hele vejen i ambitiøst projekt

Oblivion er på mange måder det udskældte barn, når det kommer til Elder Scrolls-serien. Selvom man elsker dets frodige og alsidige univers, var der mange spilmekaniske finurligheder, der gjorde det sub-par sammenlignet med Morrowind og senere Skyrim.

Elder Scrolls Online: Preview

Elder Scrolls Online: Preview

Vi har i mange år været vilde med Elder Scrolls-rollespillene Oblivion og Skyrim. Men hvordan klarer serien en overgang fra singleplayer til et stort MMO-rollespil?

Man kan få mange associationer, når man spiller et spil i fire timer. I mit tilfælde var det begrebet "tivoli-MMO", da jeg spillede The Elder Scrolls Online. Vi har spillet Skyrim og Oblivion, ligesom vi har set Snehvide som tegnefilm. Begge gange var vi grebet af magien, men desværre vendt abrupt tilbage til virkeligheden, da vi spillede The Elder Scrolls Online eller så en fransk madame spille Snehvide i Disneyland. Det var aldrig helt det samme.

Nu er det som bekendt svært, og i øvrigt urimeligt, at dømme et MMO til fulde efter kun fire timers spil. Til gengæld er det mere end rigeligt til at vurdere, om spillet går i den rigtige eller forkerte retning. Elder Scrolls Online (TESO) er velpoleret, professionelt og generelt godt lavet, og i de fleste detaljer er det stærkt og stålsat som alt muligt andet på markedet. Vi fik også mulighed for at spille starten af higher-end-indholdet, hvor det til gengæld føltes som et MMO med Elder Scrolls-logoer og ikke som så et Elder Scrolls, der var blevet nyfortolket til MMO-genren.

Forventningerne om en Skyrim-agtig verden med samme dybde og frihed er bare ikke realistisk, når tusindvis af andre spillere skal have samme muligheder. Med mindre fortællingen ændrer sig radikalt, virker det heller ikke som hensigten med TESO. Verdenen føles underligt tom, og der er meget lidt interaktion med gæster og NPC'er, der kun er i live for at vente på dig. I Daggerfall Covenants startområde på øen Stros M'Kaier er der tale om pirater, man skal hjælpe med at tilbageerobre en kidnappet kollega. Du skal lave alt det hårde arbejde, men får ikke nævneværdig gevinst til gengæld.

Læs mere...

Nyt Elder Scrolls på vej?

Bethesda lokker med afsløring i næste måned.

Bethesda, som står med udgivelsen af tre klare esser på hånden i første halvår af 2010 med imødesete spil som id Softwares Rage, mere Fallout 3 DLC og ikke mindst det heftigt udseende