Destiny

Destiny ryster posen med The Taken King og får i hvert fald nogle af brikkerne til at falde lidt mere på plads

Spotlight

Destiny: Rise of Iron work-in-progress anmeldelse

Destinys seneste udvidelse byder på mere Destiny, rettet mod de største Destiny-fans.

FilmEurogamer.dk vodcast #16 - Det' da Destiny

I anledning af den nye udvidelse The Taken King tager Morten og Janus en snak om Destiny

Key events

Destiny: Rise of Iron work-in-progress anmeldelse

Destiny: Rise of Iron work-in-progress anmeldelse

Destinys seneste udvidelse byder på mere Destiny, rettet mod de største Destiny-fans.

Få spiludgivelser har skabt så megen debat som Bungies stort opslåede pseudo-MMO-shooter Destiny. Ved spillets udgivelse var de fleste enige om, at spillet manglede indhold, men en stor gruppe stædige spillere kæmpede videre og grindede sig vej gennem spillets få missioner. Men hvorfor gjorde de egentlig det, når nu selvsamme spillere konstant klagede over det manglende indhold? Det gjorde de, fordi Destiny på mange måder er den perfekte blanding af velfungerende konsolaction og destilleret MMO-glæde. Destiny lader tålmodige spillere opleve nogle af de store sociale øjeblikke man normalt kun oplever i MMO-genren, men for en brøkdel af den krævede tid og indsats.

Efter to middelmådige og relativt små udgivelser, så The Taken King i efteråret 2015 dagens lys og var for mange, undertegnede inklusiv, et vendepunkt for Destiny. Pludselig var spillet fyldt med fremragende indhold, i form af en virkelig solid kampagne, et ekstra raid og en række spændende og vanskelige udfordringer for de særligt dedikerede spillere. For nye spillere, der købte opsamlingspakken med samtlige udvidelser, virkede Destiny pludselig som et enormt bekendtskab, med masser af missioner, våben og sociale oplevelser. Siden da, har Bungie smidt et par små opdateringer på gaden, men de sidste par måneder har været hårde at komme igennem for de trofaste fans. Heldigvis har Bungie med Rise of Iron endelig givet spillerne endnu en grund til, at vende tilbage til den fantastiske verden igen, også selvom udvidelsen kvalitetsmæssigt ikke kommer i nærheden af The Taken King.

Først og fremmest er det vigtigt at slå fast, at Rise of Iron er en markant mindre udvidelse end The Taken King. Jeg spillede gennem udvidelsens kampagne på et godt stykke under to timer og det var først den sidste mission, der reelt set føltes helstøbt og relateret til udvidelsens svage historie. Historien er samtidig håbløst fortalt gennem klassisk Destiny-ævl, uforståelige mellemsekvenser og fragmenteret dialog. Efter at Bungie endelig var ved at ramme en fornuftig fortællemæssig teknik med The Taken King, er Rise of Iron et stort tilbageskridt, der samtidig lidt for ofte føles som dårlig fanfiction. Dog gælder dette primært spillets korte kampagne, for flere af de efterfølgende missioner byder faktisk på nogle både interessante og sågar rørende øjeblikke.

Læs mere...

Destiny: Rise of Iron - Wrath of the Machine Raid Trailer

Destiny: Rise of Iron - Wrath of the Machine Raid Trailer

I aften kan man spille den nye Raid, som følger med Destiny: Rise of Iron DLC pakken.

DLC pakken Rise of Iron er allerede ude, i øjeblikket venter folk spændt på den nye store The Wrath of the Machine Raid, som følger med pakken. Kl. 19:00 i aften er det muligt at drage i krig med dine venner, som en lille appetitvækker har Bungie lavet en trailer, som viser hvad vi kan forvente at opleve. Denne Raid kræver at man er light level 365, hvilket betyder at man nok skal have brugt en del tid med den nye DLC pakke, før at man er klar til at tage imod udfordringen.

Raids i Destiny har altid været en god udfordring for spillere i hele verden, det er lidt forskelligt hvor lang tid det tager folk at gennemføre dem, vi venter spændt på at se hvor hurtigt folk gennemfører den her Raid.

Læs mere...

Opinion: Hvorfor er gamere så forkælede?

Janus kigger på DLC og Season Pass med andre briller

Hvis man har fulgt bare lidt med i metadiskussionen om spilindustrien og spillerne - gamerne - ude i det store udland, så er man utvivlsomt stødt på ordet "entitled". Der betyder egentlig berettiget, men den underliggende betydning er selvfølgelig at de - gamerne - føler sig berettigede til noget, de faktisk ikke er berettigede til.

Årets Spil 2015: Destiny The Taken King

Jagten på loot når nye højder

Personligt var Destiny lidt af en fuser, da det udkom sidste år. Men jeg kunne alligevel ikke lade være med at følge spillets community, og så blev jeg trods alt grebet af hypen, da Bungie og Activision gjorde klar til at udgive den tredje udvidelse The Taken King tidligere i år.

Destiny: The Taken King - Anmeldelse

AnbefaletDestiny: The Taken King - Anmeldelse

Skæbnens time for Destiny?

Destiny er en sjov størrelse. Hvis man kigger på spillandskabet helt generelt, så får man nok et indtryk af, at Destiny måske ikke var en kæmpe fiasko, men i forhold til de ressourcer der er lagt i spillet, og de forventninger Activision og Bungie havde, eller har, så var det en lidt lunken modtagelse det fik.

Særligt var der kritik af, at spillet kun nødtvunget var interesseret i at fortælle sin historie, og at al baggrundsinformationen er gemt væk i et grimoire på www.bungie.net.

De to udvidelser The Dark Below og House of Wolves gjorde ikke meget for at ændre billedet.

Læs mere...

11-årig Destiny-spiller offer for trolling

Ung gamer lærer vigtigheden af online-forsigtighed

Haters og sympatisører meldte sig på banen hen over weekenden, da den (lidt for) unge Destiny-spiller Henry var offer for en heftig omgang cyber-sabotage, da han i god tro valgte at give en anden bruger på PSN adgang til sin konto.

Bungie-direktør omringet af politi og SWAT

Prank-fænomenet 'swatting' vokser sig større

I går, kl. 4 om morgenen amerikansk tid, blev nabolaget i forstaden Sammamish, Washington, vækket af en lavtflyvende helikopter. Den svævede over et bestemt hus, samtidig med at betjente og SWAT-teams gjorde sig klar til at storme bygningen, grundet et anonymt tip om, at der skulle være en bevæbnet mand, der anbragte bomber i husets have og holdt familien som gidsler.

Destiny 2 er på tegnebrættet

Bungies rumepos får en opfølger

Trods lunkne anmeldelser og blandet respons fra forbrugerne er en opfølger til Bungies rumepos Destiny i kortene, det bekræfter spillets udgiver Activision.

Dying Light - Fokuserer på next-gen

Techland dropper spil til PS3 og Xbox360

Kun et par måneder før udgivelse har Techland, selvskabet bag det første Dead Island spil, oplyst, at de alligevel ikke kommer til at udgive spillet Dying Light til Playstation 3 eller Xbox 360. Det har de oplyst på facebook, efter at have testet sig frem til, at de to konsoller "bare ikke kunne køre spillet og samtidig leve op til hoved-visionen"

Destiny - Anmeldelse

Destiny - Anmeldelse

Skæbnens ironi

I stjerneparaden af stort opsatte spiludgivelser for 2014 har især én titel strålet lysere end de andre. Ja, forventningerne til Bungies stort opsatte sci-fi-epos Destiny har været tårnhøje, og det ikke uden grund.

Lige siden annonceringen tilbage i 2011 har Activisions pr-maskineri, pressen og de mange fans haft travlt med at beskrive Destiny i storslåede, næsten religiøse vendinger, som var det en skydespillenes ny messias. Frelseren, der skulle løfte genren ind i en ny og spændende æra med vedvarende universer, dynamisk samarbejde og uendeligt indhold.

End ikke uklarhed over konceptets egentlige udformning helt op til lanceringen, samt en række tvivlsomme beta-tests, kunne ændre på troen til Bungie, troen på Destiny som ledestjernen, der skulle vise vej mod nye og bedre tider.

Læs mere...

Bungie advarer mod første anmeldelser af Destiny

"Spillet skal opleves til fulde, før man kan dømme det"

Bungie har skabt noget stort - endnu en gang - og det medfører selvfølgelig en masse omtale. Det er dog ikke altid lige godt med førnævnte omtale, da der til tider kan forekomme nogle forvrængede holdninger og meninger, når det baseres på mindre bidder af en større kage.

Bungie afslører deres seneste trailer til Destiny

Bungie afslører deres seneste trailer til Destiny

Sci-fi! Robotter! Affyrede skud! Eksplosioner!

Bungie har netop fået bikset en ny trailer sammen for deres online-skydespil, Destiny, i tide til dette års VGX.

Videoen viser os optagelser af ting vi har set før, men indeholder også et par smagsprøver af nyt gameplay, bl.a. af våben der bliver affyret i første-persons perspektiv! Ja, det er stærke sager.

Man får også lov at se spillets rumvæsener, som er ens fjender i spillet, samt nogle af de kræfter man som spiller kan bruge imod dem.

Læs mere...

Kan i huske Alexander J. Velicky? Han er den unge fyr, som brugte 2000 timer på at lave en kæmpe Skyrim-mod, kaldet Falskaar. Hvorfor gjorde han så det? Han ville såmænd have et job hos Bethesda.

Destiny beta udkommer tidligt i 2014

Destiny beta udkommer tidligt i 2014

Hvis man skal tage Amazons ord for gode varer

Destiny-betaen udkommer tidligt i 2014 ifølge Amazon.

På produktsiden for Playstation 4-versionen af Bungies nye spil har Amazon måske talt lidt over sig. Det er planen, at Bungie senere i dag skal udgive en ny video. Indholdet af videoen er ukendt, men man kan nemt forestille sig, at Amazon har været lidt for hurtige på aftrækkeren.

For at få adgang til betaen via Amazon skal du forudbestille spillet. Det gælder både for PS4, PS3, Xbox One og Xbox 360.

Læs mere...

Multiplayer forsvinder fra computerspil

Siden 2006 er der sket en overraskende stor stigning i antallet af spil helt uden multiplayer

Flere udviklere arbejder i øjeblikket på at integrere multiplayer i den traditionelle singleplayeroplevelse, så grænserne mellem de to udviskes i mange next-gen-spil. Bungies kommende Destiny er et eksempel på denne tendens.

Crytek: Vi skal væk fra 'single-player'

Vi skal i retning af Destiny og Guild Wars 2

Crysis 3-udviklerne fra Crytek håber, at den næste konsolgeneration byder på en afsked med den traditionelle 'single-player'-spiloplevelse fra de nuværende og tidligere konsoller. I stedet håber Cevat Yerli, firmaets øverste chef, at udviklerne bruger fremtidens hurtige internetforbindelser til at bygge et større, integreret miljø oven på singleplayerformatet.

Destiny kommer ikke i 2013, måske til next-gen

Vi skal 'vente på nye annonceringer', siger Bungie

I kølvandet på gårsdagens store annoncering af Bungies næste FPS-serie, Destiny, begynder der nu at komme flere detaljer om hvor og hvornår det dukker op. For mod forventningerne udkommer spillet ikke i år, men tidligst i år 2014.

Destiny: Bungie afslører efterfølgeren til Halo

Over de næste 10 år bliver Destiny en af de største spilserier på højde med Call of Duty og Assassin's Creed. Læs om spillet i vores første smugkig

I 2001 revolutionerede Bungie hele FPS-genren med Halo til den første Xbox. Nu, et årti senere, håber udvikleren at være lige så nyskabende med deres nye spilserie, Destiny. Det er et af de mest ambitiøse projekter nogensinde fra en spiludvikler, men præcis hvordan den endelige udformning bliver, er endnu lidt af et mysterie.

Bungie viser Destiny frem om få dage

Gigantprojektet fra Bungie og Activision bliver snart præsenteret

Bungie og Activision vil om få dage give os den første præsentation af spilserien Destiny, som ventes at blive en dominerende spilserie de næste mange, mange år fra de to parter.

Bungie: Se vores nye verden til GDC

Game Developer Conference bringer nyt om 'Destiny'

Bungies næste, store satsning efter Halo, der fremover udvikles af 343 Industries sammen med Microsoft, vises frem i glimt om et par måneder.