Crysis 3: Anmeldelse

Key events

Crytek har haft ubudne gæster

Personfølsomme data kan være stjålet

Crysis-skaber Crytek har haft ubudne gæster og derfor midlertidigt trukket stikket på en række af deres hjemmesider, herunder crytek.com, mycryengine.net, crydev.net og mycrysis.com.

Crytek: Grafik er vigtigst i Crysis-spillene

Grafikken tegner sig for 60% af spiloplevelsen, udtaler Cevat Yerli

Som vi bemærkede i vores nylige anmeldelse af Crysis 3, så handlede spillet rigtig meget som grafik og flotte effekter, men meget lidt om varieret og spændende gameplay. Det er åbenbart i tråd med udviklernes filosofi.

Crysis 3: Anmeldelse

Crysis 3: Anmeldelse

New York er overtaget af vild natur og den onde CELL-organisation. Prophet og Psycho vender tilbage med fed grafik, men er det overhovedet sjovt at spille?

Ud over at være et instrument til at promovere nye grafikkort og lave hårdnakkede benchmarktests, hvad har Crysis-serien egentlig givet os foruden flot og banebrydende grafik? Det var et spørgsmål, som dukkede op adskillige gange mens jeg spillede det nye Crysis 3. For trods tidligere bekendtskaber med Crysis, Warhead, Crysis 2 og nu dette det seneste spil, så er det svært at genkalde ret mange mindeværdige oplevelser. I mit tilfælde var det kun det første møde med Psycho i al sin Jason Statham-ske statur, og en sønderskudt Grand Central Station, der emmede af gode spilminder. Hold det op imod, hvor meget man kan huske fra BioShock, Half-Life og Dishonored, og med ét ser man forskellen på klassikere og ganske jævne FPS-titler.

Desværre leder jeg stadig efter svaret på spørgsmålet, selv efter den første gennemspilning.

For som udgangspunkt er Crysis 3 en ganske normal ekstrapolering af det, der uundgåeligt ville følge i hælene på Crysis 2. Fra blot at være en sønderskudt storby er der gået 20 år for New York, der stadig er en sønderskudt storby, men nu er overtaget af vild natur med højt græs, planter og løv. Fjenden i dette dystopiske fremtidsspil er multinationale CELL, der har monopol på byens energiforsyning og derfor tvinger civilbefolkningen ud i slaveri for at opretholde deres eksistensgrundlag. Konflikten er et sædvanligt trekantsdrama mellem supersoldaten Prophet, CELL-firmaet og den intergalaktiske Ceph-race. I ledtog med en oprørsbevægelse skal Prophet, med assistance fra Psycho, veksle imellem at nedlægge CELLs energinetværk og sende Ceph på porten.

Læs mere...

Crytek: Wii U kunne have fået Crysis 3

Men Nintendo forhandlede ikke overbevisende

Nintendo var på vej til at få en af tidens absolut største hardcoretitler, Crysis 3, over på sin Wii U-konsol. Konsolproducenten forspildte dog chancen ved ikke at nå til enighed med Crytek om betingelserne for spillets udgivelse. Udvikleren havde ellers en fuldstændig køreklar version af spillet klar på Wii U's udviklingsværktøjer, men denne går nu i graven.

Crytek: Vi skal væk fra 'single-player'

Vi skal i retning af Destiny og Guild Wars 2

Crysis 3-udviklerne fra Crytek håber, at den næste konsolgeneration byder på en afsked med den traditionelle 'single-player'-spiloplevelse fra de nuværende og tidligere konsoller. I stedet håber Cevat Yerli, firmaets øverste chef, at udviklerne bruger fremtidens hurtige internetforbindelser til at bygge et større, integreret miljø oven på singleplayerformatet.

Crytek-boss: Pc er meget bedre end next-gen-konsollerne

De grafiske evner i en gamer-pc overgår PS4 og den næste Xbox

De fleste pc-gamere får snart sved på panden, når de forsøger at køre Crysis 3 med 1080p-opløsning og alle grafiske herligheder sat til. Men hvis det lykkes, kan de prale af at have en maskine, der kan levere bedre grafik end selv den kommende konsolgeneration i form af Xbox 720 og Playstation 4.

Om fem år er alle Crytek-spil free-to-play

Crysis-udvikleren er lun på den nye forretningsmodel

Den tyske spiludvikler, Crytek, der står bag Crysis og vokser gevaldigt i disse år, planlægger allerede nu deres møde med fremtidens spilbranche. I et spændende interview udtaler firmaets øverste chef, Cevat Yerli, at firmaet vil omstille sig til den populære free-to-play-model og indbygge disse principper i alle spil, der udkommer om fem-seks år.

Crysis 3 beta klar til download på PlayStation Store

Beta'en til Crysis 3 kan hentes fra i dag på den europæiske PlayStation Store. Det er gratis for alle at prøve (undtagen tyskerne - de skal have PlayStation Plus for at prøve det).

Man kan spille det i de næste 2 uger. Der er mulighed for at prøve Crash site - som går ud på at beskytte et område og dræbe det andet hold - og Hunter - hvor 2 spillere skal dræbe de 10 andre og undervejs får dem over på sit hold.

Desuden kan man fra idag købe Bayonetta, Grand Theft Auto: Vice City og Dead or Alive 5 (med Hotties Swimwear Set Bundle) på PlayStation Store.

Læs mere...

Crysis 3-beta i slutningen af januar

Crysis 3-beta i slutningen af januar

Prøv den nye Hunter Mode

Der kommer til at være en offentlig Crysis 3 Multiplayer beta for alle platforme - PC, PS3 og Xbox 360 - fra den 29. januar.

Man kan prøve 2 holdbaseret Game Modes og 2 baner. Betaen er oppe i 2 uger.

Den ene Game Mode er Crash Site. Her går det ud på at finde og forsvare bestemte beligenheder - og selvfølgeligt at dræbe fjenderne.

Læs mere...

Crysis 3 bruger 99% af X360- og PS3-kræfterne

Der kan ikke presses meget mere ud af den nuværende generation.

Det kommende tredje, selvstændige kapitel i Crysis-serien presser citronen til det maksimale, når det gælder om at levere fed grafik til Xbox 360 og Playstation 3. Faktisk påstår den øverste chef for Crytek, Cevat Yerli, der står bag Crysis 3, at spillet bruger 99% af de to konsollers muligheder. Det er ved at nærme sig loftet for, hvad man kan presse ud af den nuværende konsolgeneration.

Crysis 3 - Preview

Crysis 3 - Preview

Vi har leget med Crysis 3 og snakket med bossen hos Crytek, Cevat Yerli

Vi mødte en træt Cevat Yerli på EA's New Year's EAve Bash! (ja, det det bedste navn, de kunne finde på!). Jeg var den næstsidste journalist, der skulle stille ham oplyste og dybdeborende spørgsmål, og jeg havde forventet endnu et almindeligt spilinterview, da jeg gik hen mod sofaen, hvor den tætte, intense mand sad og fik sig en tår vand. Med sit kulsorte, velfriserede hår og venlige, men skarpe og selvsikre øjne, ligner Yerli måske ikke den typiske spiludvikler, men man skal ikke skue hunden på hårene. Han kiggede op på mig med blodskudte øjne, men der spillede med det samme et ikke-forceret smil hen over læben på ham, og han spurgte med hæs stemme til, hvor jeg kom fra, og hvad jeg syntes om Crysis 3, som med al tydelighed er Yerlis hjertebarn.

Det var ellers nemt at komme til at overse de gode ting ved spillet på EAs larmende præsentation, som primært bestod af trailere med eksplosioner og maskeklædte bros, der fistbumpede med kendte rappere, men Cevat Yerli er ikke hvem som helst. Entusiasmen lyste ud af de trætte øjne, og det er helt klart, at chefen for Crytek er stolt af det, han laver, og selv om Crysis 3 i bund og grund "bare" er endnu en FPS i et hav af lignende spil, så skiller det sig ud.

På messen fik vi lov til at prøve Crysis 3 i singleplayer samt i den nye multiplayerdel, som hedder Hunter. I forbindelse med interviewet med Yerli endte vi med et ganske solidt, flerdimensionelt indtryk af spillet. Vi byder derfor på et lidt utraditionelt preview, som er halvvejs interview, halvvejs gameplayanalyse. Det falder helt naturligt, da Cevat Yerli, ud over at være en rigtig flink fyr, også er en professionel snakkemaskine, der nærmest leverede et ordret preview, uden vi behøvede at afbryde ham særlig meget med vores overflødige, intetsigende spørgsmål.

Læs mere...

Kan du køre Crysis 3?

Det kræver sit monster af en computer at køre Crysis 3.

Pc-gamerne står foran deres helt store manddomsprøve, når Crytek udgiver skydespillet Crysis 3 engang til februar. Udviklerne har netop sluppet spillets konkrete specifikationskrav ud, og de giver et billede af, hvor hurtig din computer skal være for at køre spillet både på et minimumsstadie og med nogenlunde billedhastigheder.

Nye ting i Crysis 3 multiplayer

Der venter helt nye kampe i Crysis 3, og du kan se dem i en frisk video.

En ny videotrailer til skydespillet Crysis 3 er sendt ud på internettet af Electronic Arts. Her sætter spilfirmaet fokus på spillets multiplayerdel, der byder på helt nye former for konkurrencer for op til 16 spillere på pc og 12 på konsollerne.

Crysis 3 Preview: Junglelov

Crysis 3 Preview: Junglelov

"Det bliver det flotteste Crysis-spil nogensinde."

I en passende dæmpet rød belysning fik Eurogamer.dk for nylig muligheden for, at stifte bekendtskab med det næste spil i Cryteks storsælgende Crysis-serie, Crysis 3. Det foregik under tys-tys intime forhold i den britiske hovedstad. Men nu kan vi endelig løfte sløret og fortælle om, hvad vi har set og hørt, og hvordan det nye Crysis spil tager sig ud live og i bevægelse.

Selve præsentationen blev forestået af manden med det meget danskklingende navn Rasmus Højengaard, og det viser sig da også at han er ud af ædel IO-slægt, og bl.a. har været instruktør på Hitman: Blood Money. I dag er han Director of Creative Development hos Crysis, og det var i den egenskab at han stod klar til at vise os den friske kode fra folkene i Frankfurt.

Det er en jungle derude….

Læs mere...

Crysis 3 bekræftes af EA og Crytek

Tvunget frem i lyset af lækage.

Efter gårsdagens lækage af billeder af og en ordreside på Origin for Crysis 3, er EA og Crytek mere eller mindre blevet tvunget til nu at stå frem og bekræfte spillets igangværende produktion. Ikke at spillets komme som sådan fremstår som nogen videre overraskelse, men hey.