Brink

Spotlight

Key events

16th May 2011

Brink

12th May 2011

Brink - 15 min gameplay

12th March 2010

Brink - Cinematic trailer

3rd December 2009

Brink - Gameplay presentation

Vild med Brink? Så glæd dig til næste uge

Splash Damage har en ny spilafsløring parat i næste uge. Hvad mon det er?

Engelske Splash Damage er snart parate til at vise deres næste spilprojekt frem for omverdenen. Holdet bag Brink og Enemy Territory: Quake Wars har smidt et mystisk billede op på sin hjemmeside, der hentyder til en eller anden form for afsløring den 29/11 kl. 11:29.

Spil i nominering til Writers Guild Award

God historie, men spillet dumpede.

Forfatteren bag historien i parkour-shooteren Brink, Ed Stern, er blevet nomineret til den britiske udgave af Writers Guild Award, der er en af de mest prestigiøse priser, man overhovedet kan få indenfor ordsnedkerfaget.

Brink

Brink

Rend og hop.

En gang imellem opnår et spil en form for hype, der bliver nærmest umuligt for spillet at leve op til ved den endelige udgivelse. Brink er et spil, mange har set frem til, og som af forskellige årsager på forhånd var erklæret "the next big thing" indenfor first person shooters.

Den vel nok største årsag til den megen hype skal findes i udviklingsfirmaet bag Brink: Splash Damage, der er kendt for titler som Wolfenstein: Enemy Territory og Enemy Territory: Quake Wars - begge udviklet i samarbejde med id Software – forsøger sig med Brink for første gang som solo udvikler, hvilket har fået anmeldere og diverse spilsites op af stolene.

Derudover har Splash Damage også været dygtige til at markedsføre Brink som en nyskabende og innovativ titel. I spillets trailers har man talt med store ord om gameplayet i Brink, der skulle "udviske grænsen mellem singleplayer og multiplayer spil, som vi kender dem", ja nogen har sågar talt om at en helt ny sub-genre indenfor FPS.

Læs mere...

Shinji Mikami i aftale med Bethesda

Nyt DMC får vesterlandsk udgiver.

Bethesda Softworks har gjort endnu et scoopagtigt opkøb af en udvikler. Senest var det id Software, der blev en del af rækkerne hos den amerikanske udgiver, der senest var aktuelle med Fallout: New Vegas fra Obisidian.

Brink

Revolution.

Det er nærmest sommer udenfor Chateau de Montvillargenne i nærheden af Paris, men inde i det mørkelagte show room er de forsamlede repræsentanter fra den europæiske spilpresse komplet ligeglade med solskin og fuglesang. Vi venter på præsentationen af Brink, det seneste projekt fra britiske Splash Damage, og for den sags skyld kunne vi ligeså have siddet på et messecenter i Randers.

Brinks AI skal ikke babysittes

Splash Damage lover overraskende fjender.

Splash Damage udfordrer sig selv i udviklingen af AI’en til deres kommende parkourinspirerede skydespil, Brink. Ifølge creative director Richard Ham er målet at skabe en AI, der er så overbevisende, man ikke kan se forskel på den og virkelige spillere.

Brink

En shooter med en plan. Og tortur.

Urolighederne lurer under overfladen i Bromley, Kent. Dens indbyggere, skønt de vader rundt i tiger-shoppen eller venter på et stangtennisspil ved kassen i Bilka, lever i lykkelig uvidenhed. Brink foregår i 2025 på en futuristisk-øgruppe kaldet Arken, menneskets måske sidste håb. Spillet er en holdbaseret, mål-drevet, historiefyldt FPS, men er designet til at appellere både til n00bs og normale gamere. Alligevel er gaderne ikke fyldt med høtyve, brændende biler og afhuggede hoveder, der truende bliver holdt hævet mod udviklerne Splash Damage’s kontorvinduer. Det er en fager ny verden.