Picture of Jesper Larsen

Jesper Larsen

Contributor

Featured articles

Painkiller: Hell and Damnation - Anmeldelse

Længe leve shooters! Også dem der er forbudt i Tyskland.

FeatureTryst - Preview

Kan en flok indere lave et SciFi-RTS?

Funcom annoncerer LEGO Minifigures onlinerollespil

Lego forsøger sig med nyt MMO efter det fejlsagne Lego Universe.

PES udvikler håner æstetisk fokus i FIFA 13

"Måske synes EA, de er gået langt nok med gameplayet."

Firefalls PC systemkrav annonceret

Mere end en halv million har nu registreret sig til Red 5s ambitøse F2P-shooter.

Red 5 har oplyst systemkravene til den gratis PC shooter Firefall på spillets egen hjemmeside, og kravene ser alt i alt rimelig overkommelige ud.

Kinects næste udfordring er naturlig talegenkendelse

Rare roser Mass Effect 3 for dets brug af voice commands.

Naturlig talegenkendelse bliver Kinects næste store udfordring, mener Rare-udvikleren David Quinn. I et interview med Gamasutra har Quinn - som har arbejdet med Kinect siden den kom på markedet i november 2010 - sagt, at motion-sensor teknologien vil blive udviklet fra dets nuværende "sig-hvad-du-ser tilgang" til mere "naturlig samtale."

Nintendo lover rimelig pris på Wii U

Iwata: "Vi vil ikke begå den samme fejl som med 3DS."

Med udgivelsen af den kommende Wii U konsol vil Nintendo undgå at lave den fejl man begik med 3DS'en, som man har indrømmet var for dyr ved dens launch.

Sony: Derfor nye IPer så sent i konsolgenerationen

"Unikke spiloplevelser skal sikre nye spillere."

Sony var en af de få af industriens giganter som præsenterede splinternye IPer ved årets E3. Quantic Dreams Beyond: Two Souls blev annonceret og mere blev vist fra Naughty Dogs The Last of Us. Begge spil forventes at udkomme til PlayStation 3 i løbet af næste år.

EA: Frostbite 2 mere end klar til næste generation

Battlefield 3 gav blot et lille indblik i hvad spilmotoren er i stand til

Frostbite 2 blev bygget med henblik på næste konsolgeneration. Spilmotoren blev brugt til at bygge sidste års Battlefield 3, og EA er overbevist om at teknologien sagtens kan stå distancen, når næste konsolgeneration skydes i gang. Det siger EAs Patrick Söderlund i et interview til Gamasutra.

80'er-rollespillet Cyberpunk gøres mere tilgængeligt

Udvikleren bag The Witcher vil dog ikke forsimple gameplayet af den grund.

Den polske udvikler CD Projekt - der senest var aktuelle med The Witcher 2 - satser på at gøre læringskurven noget nemmere, når studiet konverterer 1980ernes Cyperpunk-rollespil til den digitale verden.

World of Warcraft kortlagt i stil med Google Maps

I World of MapCraft kan man zoome sig ind og ud af stort set hele Azeroth.

Den britiske programmør Cal Henderson, som har været med til at starte Tiny Speck-studiet, har været inde og pille i filerne på World of Warcraft, og det er lykkes ham at hente teksturer til at kreere, hvad han har døbt World of MapCraft. På den måde kan det enorme spilunivers nu opleves og udforskes på samme måde som i Google Maps.

Krater - Anmeldelse

Livet i Solsiden af Fatsharks isometriske postapokalypse.

Hvis man vil have succes med en RPGer der udspiller sig i et postapokalyptisk spilunivers, så skal man helst have friske idéer. Det har det svenske indie-studie Fatshark haft med Krater. Det er ikke ofte man får udlevet sin fantasi til fulde om at plyndre løs på svenske sletter sølet ind i radioaktiv ødelæggelse, en verden hvor mennesker, mutanter og vilde dyr sameksisterer. Det er heller ikke hver dag, man desperat ønsker sig en riffel af typen 'Åberg' for at overleve, eller at man pludselig konfronteres med en frygtindgydende monsterboss der hedder 'Bamse'. For ikke at tale om at skulle undersøge hvilke skumle planer 'IDEA' går og brygger på. Tag ikke fejl; Krater er svensk helt ind til benet.

Epic er stolt af Unreal Engines dominans ved E3

Mere end 25 kommende titler på udstillingen benyttede sig af Unreal-motoren.

Spiludviklingsplatformen Unreal Engine 3 var den foretrukne spilmotor ved dette års E3, mener Epic Games. Det fremgår tydeligt af følgende liste af spil, som er blevet publiceret på Unreals officielle blog.

første forrige