Picture of Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Featured articles

Digital FoundryAnalyse: Dette er den bedste version af GTA5

Vi kridter op til kamp mellem PS3- og 360-versionen

Digital FoundryAnalyse: Assassin's Creed 4

Hvilken teknisk forskel gør de nye konsoller?

Digital FoundryDet nye OnLive: er cloud-gaming blevet bedre?

Dit bredbånd bliver hele tiden hurtigere, og derfor har OnLive genskabt sig selv i en ny og bedre opdatering. Eurogamer har testet den

Digital FoundryBattlefield 4: Preview

Eurogamer går i dybden med det første sande bud på next-gen-grafik. Kan din computer køre så flot grafik som Battlefield 4?

Digital FoundryKillzone: Shadow Fall - Er det fremtidens grafik?

Eurogamer ser nærmere på Sonys Killzone-demo. Er det niveauet for next-gen-grafik, eller kan vi forvente endnu mere?

Så kom Playstation 4. Og med den kom Killzone Shadow Fall, som gav os det første indblik i den næste konsolgenerations grafiske muligheder. Man er sikkert tilfreds, hvis man blot havde forventet et ryk opad til spil i 1080p-opløsningen, men samtidig er man sikkert skuffet over, at 60 billeder i sekundet ikke ser ud til at være standarden. Med Shadow Fall var der lagt vægt på flere detaljer, flotte effekter og solid framerate snarere end en fuld satsning på "1080p60fps", som er kodeordet for, hvad vi ellers håber bliver bliver standarden i PS4.

FeatureFar Cry 3 Preview: Kan du overleve i junglen?

Vi har spillet tre timer af Far Cry 3 og bringer alt om miljøet og grafikken.

Det begyndte i junglen og tog senere en afstikker til den afrikanske savanne, da skydespillene Far Cry og Far Cry 2 udkom i 2004 og 2008. Nu er det tredje spil i serien på vej fra Ubisoft Montreal, og de har tænkt sig at vende tilbage til det azurblå tropevand og de flotte, grønne palmer i de varme lande. Det er en hæderserklæring til den oprindelige ånd fra Far Cry 1, hvor netop de grafiske effekter i junglen var grundpillen, da udviklerne fra Crytek hen over natten gik fra anonym spiludvikler til grafiske eksperter.

FeatureDark Souls PC Preview: Djævelen lurer i detaljen

From Software sender sit mørke fantasy-RPG afsted til PC-platfomen, men ikke uden konsekvenser.

Siden debuten på konsollerne sidste år, har det været de ukendte dele af Dark Souls' dystre, æteriske verden, der har gjort den så tillokkende at udforske og diskutere. De forvitrede middelalderborge, de tågede skovelandskaber og de eddekoppespindsbefængte katakomber, der danner spillets bløde mellemgulv er sammenvævet af et netværk af gange, hvis hypnotiserende omfang kun for alvor afsløres ved spillets slutning. Det er også stadig et virkeligt godt udseende spil sine stedet - og uden tvivl udfordrende, i seriens sande ånd, for dem der har temperamentet til at spille efter dets 'hård-men-fair'-regelsæt.

FeatureByg din egen gamer pc for 3000 kroner

Kan man bygge en gamer pc der er fire gange så stærk som en HD-konsol for 3.000 kroner? Vi gør et forsøg!

Selv i disse økonomiske krisetider er tingene begyndt at se lysere ud for den kommende PC-køber. Hvor man tidligere regnede med en investering på omkring de 5.000 kroner for en kraftfuld maskine, så gør det aftagende udbyttes lov sig efterhånden mere gældende, når det kommer til nye processorer og grafikkort. Det betyder at god værdi for pengene bliver mere og mere normalt at finde i den lavere ende af skalaen.