Picture of Martin Robinson

Martin Robinson

Features and Reviews Editor

Martin is Eurogamer's features and reviews editor. He has a Gradius 2 arcade board and likes to play racing games with special boots and gloves on.

Featured articles

FeatureThe Bureau XCOM Declassified: Preview

2K Marin har ladet det regne med forsinkelser ned over The Bureau, men nu er spillet på vej. Eurogamer har snakket med udviklerne om det nye TPS

FeatureSplinter Cell Blacklist: Preview

Seriens engang så fede multiplayerdel skal til at være fed igen

FeatureThe Legend of Zelda 3DS: Preview

Eurogamer har testet den nye fortsættelse til klassikeren A Link to the Past

FeatureLost Planet 3: Preview

Capcom gør monstrene større og større. Eurogamer ser nærmere på det tredje spil i LP-serien

FeatureSaints Row 4: Preview

Saints Row er i forvejen en ret syret og mærkelig serie, men med rumvæsener, dubstep-kanoner og præsidentembedet, så er vi faktisk bange for 4'eren

FeatureDead Island Riptide: Smugkig

Techland har en masse løfter, der skal indfries. Kan de det?

Dead Island var mange ting, men et mesterværk var det ikke. Set fra et teknisk synspunkt haltede det på mange ret alvorlige punkter, og selve produktionen var hverken særlig elegant eller særlig smart. Udviklerne vidste formentlig ikke, hvad spillet var blevet til, da de stod foran at sende det på markedet.

FeatureAliens: Colonial Marines - Smugkig

Kan Gearbox levere det Aliens-spil, vi altid har drømt om?

Det har bestemt ikke været nogle gode år for folk, der er vilde med hele Aliens- og AvP-universet. For et par år siden udkom Aliens vs. Predator til mildest talt lemlæstende anmeldelser, da spillet var kort, for kikset og især fyldt med fejl. Derfor har der været en del håb om, at Gearbox kunne gøre et bedre forsøg med deres længe ventede Aliens: Colonial Marines. Det kommer trods alt fra et hold, der har givet os Borderlands, Brothers in Arms og Duke Nukem Forever.

FeatureHalo 4: Kan de nye drenge leve op til hypen?

343 er navnet på det nye hold bag Halo-spillene. Er de lige så gode som Bungie?

Halo 4 er et Halo-spil, som de altid har været. Man går stadig lidt underligt, nærmest som om verdenen er én stor hoppeborg, og der er samme fede veksling mellem store laserslag og stille udforskning af en fremmed galakse. Der er alle slags rumvæsener fra de små, irriterende typer til de helt igennem frygtindgydende, og hovedpersonen kan dele øretæver ud som i de hidtidige spil.

FeatureForza Horizon - Racing for drengerøve, ikke for tøsedrenge

Her bliver du ikke holdt i hånden som alle de andre bilspil. Læs alt om det fede nye Forza Horizon til Xbox 360.

Du kender Forza som et hårdtpumpet og realistisk racingspil, hvor du får høvl for at køre ind i siderne og smadrer din bil realistisk. Her er ingen hjælp til at bremse. Her smadrer du bilen, når du ikke kører ordentligt.

FeatureDishonored Preview

Arkane og Bethesda laver snigeren.

Dishonored har noget så unik som værdighed. En værdighed, der ligger i detaljerne og i spillets design, i de fine hensigter og i den respekt, som spillet har for sin spiller og spillerens valg. Dishonored vil gerne give spilleren hele verden, og udviklerne fra Arkane virker til at være i mål med det formål.

FeatureCall of Duty: Black Ops Declassified Preview

Fungerer Call of Duty: Black Ops til den håndholdte Vita?

Det handler om Call of Duty, og det foregår på Playstation Vita. Den håndholdte konsol har fået en sløv start med begrænset tilslutning fra forbrugerne, men Sony har sine forhåbninger om at Activisions populære serie kan give konsollen et nødvendigt boost. Call of Duty: Black Ops Declassified udvikles eksklusivt til Vita, og med det i mente forstår vi, at det indtil videre har taget et helt år.

FeatureF1 2012 - Preview

Codemasters går længere og graver dybere end nogensinde før.

Fire år efter at Codemasters har overtaget kontrollen med Formel 1-genren er det nemt at tage spillene for givet. Det er også nemt at glemme, at de spil som blev produceret før F1-genren gik i et treårigt hi for det meste var gennemsyret af middelmådighed.

FeatureFIFA 13 Preview: Korte træk

EA Sports spiller italiensk fodbold med årets opdatering.

Det er ikke ovre før den fede dommer fløjter. Det ved de blå Manchester City-spillere mere end nogen andre, når man så dem spille sig ud af Uniteds skygge på blot få minutters overtid. Dette års Premier League så herredømmet rykke fra United til City, et temmelig voldsomt skifte, når man ser statistikken for de sidste fem års fodbold i England.

FeatureAssassin's Creed 3 Preview

I krig med sig selv.

Den tunge stank af krudt hænger som store, sorte skyer over den krigshærgede mark. Der er en infernalsk støj fra de to styrker, der kæmper om dominans her ved Slaget ved Bunker Hill. Fra et sikkert sted ude til siden står General Israel Putnam og beordrer sine tropper til ikke at skyde, før de kan se det hvide i fjendens øjne. Ubemærket af både Generalen og hans tropper bevæger en skikkelse sig stille igennem kampens kaos iklædt en velkendt hætte, der slører ansigtet.

FeatureRetro City Rampage Preview

Et herligt mash-up af GTA, Mario og generel popkultur fra ildsjælen Brian Provinciano.

Brian Provinciano elsker computerspil. Som spiludvikler er det ikke så underligt. Han er dog mere dedikeret end så mange andre spilentusiaster. Før vores udsendte mødte ham udenfor en Starbucks på en regnvejrsfyldt dag i Nottingham, havde han lige været i en lokal spilbutik. Her samlede han en kopi af Grand Theft Auto III og Grand Theft Auto: Vice City op. Det er nu ikke, fordi han ikke har spillet dem, men fordi spillene har cover art, der er forskelligt fra det, spillene er trykt med i Vancouver, hvor Brian kommer fra.

Det er mere end bare cement, der bliver kørt igennem i Ridge Racer Unbounded. Det er den finske udvikler Bugbears første spil i næsten fem år, og selve definitionen af serien, der altid har handlet om overdådige drifts og brændt nitro, er også blevet kørt igennem.

FeatureLumines: Electronic Symphony Preview

En pendant til PSPens bedste launch-titel?

Lumines var ikke bare en hvilket som helst PSP launch-titel, det var PSP launch-titlen og muligvis en af de bedste rene puzzle-spil siden Tetris (en titel Lumines kunne prale af indtil Drop 7 udkom..).

FeatureDirt Showdown Preview

Frontale sammenstød i destruktivt spin-off fra Codemasters.

Motorsport handler om glimmer og glamour. Det er den tåreformede kurve på en F1 bil, der smukt reflekterer Monacos kystlinje, eller den glamourøse klang af en V8 motor, der giver genlyd i Le Mans mange snoede gader.

FeatureAsura's Wrath Preview

Japansk popkultur propfyldt med surrealistisk melodrama og overdrevet action.

CyberConnect 2s hovedkvarter er snart ligeså meget et bibliotek, som det er et spiludviklingsstudie. Før man får lov til at møde de 140 mand i firmaets base Fukuoka - og 70 flere i Tokyo - træder man ind i en lobby, der indeholder 3.000 DVDer og Blu-rays på display; en væg-til-væg-udstilling af diverse sci-fi- og animeværker. Nedenunder finder man hylder med mangaer, og den stærke belysning kombineret med de praktiske møbler får området til at minde om en læsesal på en skole, fyldt op med forbuden frugt.

FeatureGhost Recon: Future Soldier Preview

Ubisofts taktiske shooter finder tilbage på sporet.

Ghost Recon: Future Soldier er ikke helt, hvad det plejede at være. Da det først kom frem i lyset, havde Ubisofts taktiske shooter spilserie udviklet sig til noget, der lå langt fra de gamle spil og var i stedet blevet til en stærkt actionfokuseret 3rd-person shooter med en soldat, der med Ubisofts egne ord er "en F-16 med ben". Det var blevet til Gears of Recon, og det viste sig at være en upopulær drejning for en spilserie, der var kendt for at kræve taktisk snilde.

FeatureMud Preview

Italienerne går ned i mudderet.

Tænk sig at have et helt udviklingshold, der udelukkende laver bilspil. Den slags bliver færre og færre, og blandt de tilbageværende er der sværere og sværere kår at kæmpe under. Efter lukningerne af Bizarre Creations og Black Rock Studios forsøger de tilbageværende at finde nye måder at overleve på. Codemasters tager sin DiRT-serie i retning af download-only, mens Slightly Mad går i retning af brugerskabt indhold med Project Cars.

FeatureBinary Domain Preview

Kan holdet bag Yakuza række ud til Vesten?

Siden det blev afsløret første gang i 2009, har det været svært at være entusiastisk omkring Binary Domain. Den skægstubbede, karseklippede helt, der virker mere anonym end de bølger af robotter, som det er hans job at skyde ned. Spillet er så generisk, at det næsten er usynligt.

FeatureAuto Club Revolution Preview

Kan Eutechnyx genopfinde hjulet med deres MMO-bilspil?

Bilindustrien i England er ikke, hvad den har været, men mange virtuelle aktører samler til dels skårene op. Softwarehuse som Codemasters, Criterion og Slightly Mad Studios, der i stedet for at lave flere Need for Speed-spil, er gået i gang med Project Cars, et crowdsourcet AAA spil.

FeatureTorchlight 2

Indie RPG nu med co-op.

Max Schaefer har smagt succes. Den kom tilmed så meget bag på ham, at hans krop bærer vidnesbyrdet. Som chef for Runic Games væddede han med sine kollegaer om hvorvidt holdets første spil ville sælge over eller under en million. Han gættede galt. Torchlight solgte sig ind i de syv cifre, og som følge af væddemålet måtte han lade sin krop tatovere. Heldigvis - meget solidarisk - valgte kollegerne at følge trop og gøre det samme.

FeatureMario Kart 3D

Magisk arcaderæs.

Marios dyder som racerkører har måske ikke givet ham lige så meget hæder som VVS-mandens legesyge platformere, men de er lige så veldefinerede. De har været en så solid serie som helt konsekvent har været brillante – og enormt indbringende.

FeatureF1 2011

På indkøb i kurven.

F1 2010 var tro mod virkelighedens sport på vinklen om at lade spilleren leve livet som en rigtig racerkører. Det var et forsøg på at give handlingen på banen lidt sammenhæng, og at oversætte noget af det drama, de rivaliseringer og historier, der bobler frem gennem en grand prix weekend, og som gør sporten så intens. Men på trods af alle sine gode hensigter, ramte Codies ikke helt sømmet på hovedet.

FeatureMass Effect 3

Dommedag Nu.

Mass Effect handler ikke bare om Shepards kapløb for at redde galaksen fra Reaperne. Det handler også om, hvordan Biowares spil er gået fra at være et rollespil med shooter-elementer til en shooter med lette rollespils-elementer.

Efter seks års hårdt designslid i selskab med en af branchens mest udholdende ikoner er Crystal Dynamics, langt om længe, i færd med at bygge deres helt eget Tomb Raider.

Kunsten at lure stille i skyggerne, gå sagte og vente i kulissen på et snigmord er blevet utroligt populær de seneste par år. Siden Hitman: Blood Money fra 2006 har Arkham Asylum givet stealth genren tyngde og en håndfuld nye ideer. I mellemtiden gjorde Splinter Cell: Conviction sidste år Sam Fisher til en primitiv, snerrende actionhelt.

FeatureFIFA 12

Kollisionskurs.

For fans af den fantastiske sportsgren er købet af et nyt FIFA blevet en årlig, ceremoniel begivenhed på lige fod med yndlingsholdets nyeste fodboldtrøje. Ligheden mellem de to er blevet, at de begge er velskabte og relevante i 12 måneder, hvorefter folk vil se tilbage på dem og tænke, at de var udtryk for småjusteringer snarere end totale revolutioner indenfor design.