Picture of Jeffrey Matulef

Jeffrey Matulef

Contributor

Jeffrey Matulef is the best-dressed man in 1984. Based in Portland, OR he operates as Eurogamer's US news editor.

Featured articles

FeatureBag om kulissen på et sort-hvidt gys

Vi taler med Betrayer-udviklerne Blackcoal Games

John Riccitiello skeptisk over for free-to-play

Forhenværende EA-direktør taler ud om branchen

FeatureGenopgravningen af verdens dårligste spil

Hvorfor vi for evigt bør huske Atari-katastrofen E.T.

FeatureDracula har brug for et nyt tandsæt

Castlevania: Lords of Shadow 2 tegner tvivlsomt

FeaturePreview: Dark Souls 2

At være død eller ikke at være død

FeatureDiablo 3 til konsollerne: Preview

Eurogamer har testet Diablo 3 til Playstation 3 for at se, hvordan Blizzards rollespil fungerer med kryds, trekant, cirkel og firkant

Det er ret specielt at se Diablo 3 til Playstation 3 og 4. Det er første gang i snart to årtier, at den ekstremt populære strategi- og rollespilsudvikler, Blizzard, laver et konsolspil på egen hånd. Med ét bliver de udfordret på målgruppen, for nu skal de have fingre i en actionorienteret gruppe gamere, der bruger knapper frem for keyboard og mus, og som er vant til mere direkte én-mod-én kampe.

FeatureBioShock Infinite - Smugkig

Eurogamer har helt eksklusivt spillet de første timer af BioShock Infinite - og vi er meget imponerede!

Det er enormt sjældent, at et af årets mest ventede spiludgivelser kan flyve under radaren i knap halvandet år uden at være til stede til én eneste spilmesse eller fremvisning for større spilsites. Men det har BioShock Infinite formået. Det brød frem sidste forår med et brag af en annoncering, hvor Irrational efterlod os måbende og savlende efter at høre mere om den åndelige efterfølger til BioShock - én af vor tids mest indflydelsesrige udgivelser. I mellemtiden har udvikleren mistet mange højt estimerede ansatte og forsinket spillet i to omgange, så det nu udkommer til marts 2013. Holdet har også besluttet sig for at skrotte multiplayerfunktionerne og fokusere helt og holdent på singleplayer.

Microsoft introducerer rabat til trofaste Xbox-gamere

Har du en høj Gamer Score, kan du få rabat på Xbox-spil.

Microsoft vil belønne trofaste Xbox-gamere med kontante rabatter, hvis de har spillet Xbox 360-spil grundigt og længe nok til at erobre en høj Gamer Score. Det betyder, at har du løst mange Xbox 360 Achievements og fået points på denne baggrund, kan du se frem til lidt billigere spil.

FeatureZombierne kommer: State of Decay bliver vildt

Alle snakker om zombier og alle spiller zombiespil. Nu kommer State of Decay, der er som skabt ud af tv-serien Walking Dead.

Zombier er blevet den helt store trend i computerspillene. Der er det overrumplende og vilde overlevelsesræs i Left 4 Dead, det nuttede og barnagtige Plants vs. Zombies og endda et eventyrspil i Walking Dead. De døde er sandelig kommet iblandt os.

J.J. Abrams sparkede liv i den noget støvede Star Trek-serie, da han genskabte science-fiction-serien med en ny spillefilm i 2009. Alt blev genstartet med en ny Kaptajn Kirk og en ny, øjenbrynløs Spock. Der var action, der var gnist, men frem for alt blev vi revet med af de nye personligheder og den knap så tunge stemning i forhold til de gamle Star Trek-film.

FeatureDead Space 3 Preview: Helvede fryser til

Isaac's todelte personlighed reflekteres i single-player og co-op.

Der findes intet som en spiller ved sin side til at ophæve skrækeffekten ved et horror spil. Er det ikke rigtigt regnet ud, at dobbelt så mange spillere er lig med halvt så mange forskrækkelser? På den måde virker det bekymrende, når det kommende Dead Space 3 vælger at gå ned ad Resident Evil-vejen med dets nye opreklamerede co-op feature. Forskellen er bare, at Visceral Games anerkender det skæve forhold imellem co-op med to spillere og skrækmomenterne, og de har derfor besluttet at holde single-player rædsler og multiplayer-kaos adskilt fra hinanden.

FeatureMetal Gear Rising: Revengeance Preview: Raiden slår igen!

Platinum Games skarpsliber den sølvgrå ninja.

Det siges at pennen er mægtigere end sværdet. Hvis det virkelig er sandt, burde en eller anden skrive et brev til Raiden, stjernen fra Metal Gear Rising: Revengeance, og skrive noget i retning af: "Kære Raiden, du ødelagde Metal Gear Solid 2. Jeg var glad for at se du blev latterliggjort i MGS3, og jeg ville ønske du var blevet dræbt i MGS4.

FeatureResident Evil 6 Preview: Frygten for det Ukendte

En tørst efter action er muligvis mere skræmmende end en tørst efter blod.

For en serie, der i lang tid stædigt nægtede at udvikle sig, er Resident Evil virkelig nået langt i den anden halvdel af seriens 16-årige levetid. I de første 8 år blev serien drevet af et akavet kamera-relativt kontrolsystem, der blev sablet ned af både pressen og spillerne i starten af det nye århundrede. Så kom Resident Evil 4, der forvandlede serien til et avanceret, ambitiøst action spil. Og så kom Resident Evil 5, der nedtonede seriens horror-elementer til fordel for en actionpræget co-op oplevelse.

FeatureQuantum Conundrum Preview

Fysik-puzzler fra Portals mor.

Der må lige nu være et stort pres på chefdesigneren af Portal, Kim Swift. Efter at have skabt et af generationens mest indflydelsesrige spil, besluttede Swift at forlade Valve og jagte sine egne drømme i indiespilfirmaet Airtight Games.

FeatureCounter-Strike: Global Offensive Preview

Kan Valve tilfredsstille to målgrupper på én gang?

Det kan være svært at være ny i et FPS. De andre kender banerne, våbnene og kontrolopsætningen bedre end du gør. Forestil dig den fornemmelse med et FPS, der er blevet nørdet i et årti, og forestil dig muren, man løber imod, når man vil ind på banen.