Picture of Morten H. Bindslev Rasmussen

Morten H. Bindslev Rasmussen

Contributor

Featured articles

World of Darkness Preview fra EVE Fanfest 2012

Om storbyer, vampyrer og permanent død i digitaliseringen af White Wolfs rollespil.

DUST 514 Preview fra EVE Fanfest 2012

Hvordan CCP laver en shooter til PS3, som snakker med EVE Online på pc.

Fra Minecraft til LEGO - Et spilunivers materialiseres

Vi var med da Notch og LEGO løftede sløret for LEGO MineCraft Micro World.

Sony forklarer priserne på spil til Playstation Vita

Yoshida: "Der er værdi i et spil til 400 kr."

Lige nu, mens denne nyhed grifles ned, kunne spilhistorien muligvis være godt i gang med at tage hul på den første paragraf i et nyt kapitel. For under et døgn siden kom der et nyt projekt op på den populære side "Kickstarter". Ideén med sitet er, at hvis man har en god ide - og andre også synes det er en god ide - kan folk give dig nogle penge så du kan gøre din gode ide til virkelighed.

Nye sider af Skyrim afsløret gennem Bethesda Game Jam

Drage-mounts. Stemmekommandoer via Kinect m.m.

Som de fleste andre fornuftige mennesker har du sikkert også lagt en god sjat timer i The Elder Scrolls V: Skyrim fra Bethesda Game Studios. I lyset af det, synes du sikkert også ret godt om ideer som: drage-mounts, et perk-tree til din varulveform og Kinect stemme-aktiverede shouts.

Da Eurogamer.dk var til EA Spring Showcase 2011 i London i sidste uge, havde vi glæden af at snakke med en mand, hvis navn de fleste gamere nok forbinder med glædelige timer foran PCen. American McGee stod nemlig bag det første Alice spil for godt 11 år siden, og startede før det sin karriere i slænget under John Carmack og id Software med gale leveldesigns i genre-definerende spil som Wolfenstein 3D, Doom og Quake på samvittigheden.

Warp

Portal møder Metal Gear Solid.

Eurogamer.dk var i går i London for at se, hvad EA har at byde på det næste stykke tid. Her var det kun naturligt, at de store titler som Alice: Madness Returns, Battlefield 3 og Reckoning fik en stor del af opmærksomheden. De så også fine ud og alt det. Men ovre i "småtingsafdelingen" så jeg et spil, som jeg kun havde set på plakater og andet tekst.

Shift 2: Unleashed

Foran skærmen. Bag ruden.

Need for Speed: Shift blev en stor succes for EA Games, men selve "Need for Speed"-navnet holdt udviklerne tilbage fra at kunne lave den simulationsracer de virkelig ville lave. Efter NFS: Shifts succes blev det derfor besluttet, at 2'eren ikke skulle bære NFS-titlen, men stå på egne ben som "Shift 2". Dette ville gøre, at udviklerne kunne gå i den retning de ville og NFS fans ville ikke blive skuffede. Need for Speed kommunikerer i høj grad, at der er tale om en action-racer og det er Shift 2 i høj grad ikke. Shift 2: Unleashed er en simulationsracer på lige fod med giganterne Forza og GT.

Valve om Portal 2

En snak med Erik Wolpaw, manden med den røde stråle.

Læs også vort hands-on preview af Portal 2, baseret på det seneste build af spillet, som Valve havde taget med til eventen, hvor dette interview fandt sted.

Portal 2

Indeni udenpå.

Læs også vort interview med Valve om Portal 2, baseret på en snak med manuskriptforfatter Erik Wolpaw, som var til stede ved spildemonstrationen.

LittleBigPlanet 2

Universet er uendeligt.

Så kom det endelig. LittleBigPlanet 2. Med en forholdsvis lang udviklingstid og en lille udsættelse har vi ventet længe på fortsættelsen til titlen, der fik en masse folk til at købe en PS3 i slutningen af 2008. Men er der virkelig tale om en 2er? Det ligner jo stadig sig selv, og man kan vel egentlig det samme?

World of Warcraft: Cataclysm

Stadig din tid værd i guld?

I November sidste år passerede vi 6-års dagen for World of Warcrafts udgivelse. Jeg valgte dengang, kort efter udgivelsen, at bytte min EverQuest II konto for en vens World of Warcraft-konto. Det viste sig at være en god handel.

LEGO Universe

Klodshans.

Vi er mange klods-entusiaster, der længe har ønsket os et LEGO MMORPG, og heldigvis kan LEGO i samarbejde med Amerikanske NetDevil tilbyde netop dette. Fem år er der blevet brugt på udviklingen af spillet, men vi ved jo godt, at det er de færreste MMOGs, der bliver til andet end en side i glemmebogen. Alt for ofte fordi man sigter efter en "WoW-killer" og indser, at man ikke lige har pengene til det. Så man spytter et halvfærdigt produkt ud. Det er altså for det meste spillenes kvalitet, der ender med at blive deres undergang (se fx stakkels APB), men LEGO er kendt for deres nærmest absurde kvalitetskontrol, når det kommer til både de fysiske klodser og deres virtuelle eventyr. Måske kan et allerede højtelsket produkt, kombineret med et dansk øje for kvalitet, sikre at LEGO Universe er værd at spille.

Quantum Theory

Bohr stadig hjemme.

Her i toppen af anmeldelsen ville det være passende, i forhold til det gængse format, at komme med en vittig kommentar omkring spillets titel, "Quantum Theory", og hvordan spillet er fuldstændigt blottet for intelligens. Desværre har spillet haft en negativ indflydelse på mine kreative evner, så de jokes må du nok selv finde på i kommentarerne.

Tumble

Tetris i 3D med fysik.

Nu havde jeg den glæde at anmelde Playstation Move-hardwaren forlden. I den forbindelse fik jeg også et eksemplar af en titel, der måske ikke er blevet vist så ofte i forbindelse med Playstation Move: Supermassive Games' "Tumble". Sony burde virkelig have overvejet dette spil som primært salgspunkt for Playstation Move. Hverken EyePet, Start The Party eller sågar det ellers nogenlunde Sports Champions imponerede synderligt, men Tumble er en anden sag. Hvis bare Move-spillene går i denne retning, vil jeg forudse, at Move går en lys fremtid i møde.

første forrige