Picture of Martin Wiinholt

Martin Wiinholt

Editor-in-chief, EG.dk

Martin kan godt lide virkeligheden. Han er faktisk så opslugt af den, at han hver gang chancen byder sig opsøger den i sine favoritgenre blandt krigs- og fartøjssimulationer på pc. Er desuden set tænde for en Wii helt uden at tøve. Har været hos Eurogamer.dk siden 2009.

FeatureRainbow Six Siege er rendyrket skyde-erotik

Martin prøvespiller Ubisofts længe ventede shooter

FeatureArkivet: Fra sofakartoffel til racerkører på Le Mans

De simulatorer, vi kender som spil, kan bruges til at øve egenskaber i den virkelige verden

FeatureÅrets Spil 2014: Simulator

Simulator er en simulator er en simulator

FeatureÅrets Spil 2014: Krigsspil

Nogle gange er monster det eneste der dur

FeatureFlashpoint: 30 minutter med Project Cars

Vi tager jer med ind i Project Cars som det ser ud idag

FeatureDCS: MiG-21bis - Interview

Vi satte os i en sofa med Nicholas Dackard fra Leatherneck Simulations og snakkede flysimulatorer

FeatureVi tjekker status på Project Cars

Vi tager en Audi R8 rundt på Silverstone og bringer de mange usammenhængende tanker redaktøren gør sig undervejs

FeatureThe Next Car Game - Preview

Et bilspil der er halvt racersim, halvt noget med total ødelæggelse

FeatureInterview: Playgames.dk

Vi tager en snak med købmændene bag den orange knap her på sitet

FeatureWatch_Dogs - Preview

Godt nyt: Folk der ikke har noget at skjule, har ikke noget at være bange for

FeatureStorytelling i Watch_Dogs

Narrativt flow er en svær størrelse i computerspil. Kevin Short, der er spillets story designer, fortæller om udfordringen

FeatureWatch_Dogs - hvem har mest sand i sandkassen

Vi spørger Kevin Short, storydesigner bag Watch Dogs, hvilken feature i spildesignet han synes er mest sandkasse

Watch_Dogs first impression

Vi har spillet det i 1.5 time - her er vores indtryk

FeatureCombat Mission Red Thunder - De Røde Horder

Slaget om Starie Dorogi fortsætter med denne skud-for-skud beretning

FeatureCombat Mission Red Thunder - Preview

Den gode soldat Furst betaler den ultimative pris for sit heltemod

FeatureInterview med en mand der laver lufthavne

John Jensen laver danske lufthavne til flysimulatorer

FeatureLivestream: WildStar Happy Hunting

Du kan følge Jonatan, Mark og Johannes mens de tumler rundt i MMO'et idag søndag kl. 20.00

Video: Se hvad FTX Global gør ved din flysimulator

Vi forsøger at præcisere effekten af de forskellige teknologier bag FTX Global projektet til Prepar3d

Lets Play - Assetto Corsa

Martins første køretur i Assetto Corsa dokumenteret for eftertiden. Det burde være forbudt at snakke og køre bil samtidig

FTX Global Vector - hands on

Vi tager på jordomrejse i Orbx nye globale terræn til Prepar3d - der bliver delt præmier ud i slutningen af videoen

Vi tester de første PS4-spil

Vi har spillet nogle af lanceringsspillene til Playstation 4. Læs førstehåndsindtrykkene her

FeatureInterview med en designer af virtuelle fly

Vi taler med Finn Jacobsen om at lave fly til Microsoft Flight Simulator og Prepar3d samt om fremtiden for flysimulatorer

FeatureDwarf Fortress - Preview

Spillet, nogen kalder for verdens sværeste, og som ledte til Minecraft

Gran Turismo 6 - Preview

Vi prøver det nye Gran Turismo 6 og taler med skaber Kazunori Yamauchi

FeatureWatch_Dogs - Preview

Nogen kalder det for GTA-dræberen. Vi taler med Lars Bonde, der er udvikler på spillet, om Ubisofts nye gigantsatsning

FeatureNirvana er en marihuana-farvet helikopter

DCS: UH-1H Huey - ny Vietnam helikopter i DCS-serien sætter standarden for flysimulatorer

FeatureArmored Brigade - Preview

En mand fra Finland har sat sig for at lave det ultimative krigsspil om hvordan den Kolde Krig havde været som varm

FeatureArma 3 Alpha - Preview

Vi snakker med Bohemia om verdens farligste skydespil, får nogle svar, og skriver en hel masse om hvorfor det er vigtigt at kunne skifte dæk på sin bil i Arma

FeatureDefiance - Preview

Ny dræbercombo - onlinespil møder TV-serie. Sød science-fiction opstår

FeatureGuns of Icarus Online - Preview

Ikke særlig interessant introduktion til et, forhåbentlig, større epos om luftskibe

FeatureCheckpoint: Ex-graffitimaler bliver spildesigner

Christian Rask Larsen, teknisk direktør i KoGaMa, har en skummel fortid som graffiti maler.

FeatureCheckpoint: Ditte Deenfeldt, Massive

Gamedesigneren bag Farcry 3's coop-del elsker når hun får folk til at sige lyde... Boing Wauv.

FeatureBreaking: kerbonaut dør på Mun

Kerbal Space Program - i feltet mellem hæmningsløs ambition og total inkompetence bliver folk slået ihjel i hobevis. RIP Bill Kerman.

FeatureFootball Manager-fan blev sportschef i topklub

Min mor sagde ellers at gaming ikke fører til noget stort her i livet. Tag den, mor.

FeatureCheckpoint: Niels Jørgensen, IO Interactive

Vi har taget en snak med direktøren for den danske spilbranches flagskib, IO Interactive. Direktøren er ivrig jæger og gamer...

Aurora - Det eneste 4X spil du behøver at spille

Et dyk ned i et af de mest avancerede spil i verden. Læs artiklen, prøv spillet og dø. Igen og igen.

FeatureInterview: Han døde i WOW massakren

Karookhm, Retribution Paladin, stod i kø til en Random Instance da døden fandt ham.

Taktisk analyse - XCOM: Enemy Unknown

G'day mate - Alien Terror Attack - Brisbane, Australien.

FeatureInterview med Introversion Software

Vores mand i Storbritannien, Mikkel Zangenberg, får sig en snak med folkene bag spil som Darwinia og DEFCON. Emnet: Prison Architect.

FeatureVideo interview: Company of Heroes

Vores mand i det engelske, Mikkel Zangenberg, interviewer Quinn Duffy, produceren af Company of Heroes.

FeatureCarrier Command: Gaea Mission - Preview

En klassiker genfødes af folkene bag Arma.

FeatureDCS: Mustang P-51 - Preview

Hvorfor en Mustang? 2. Verdenskrig? Georgien? Svarene, min ven, de blæser i vinden. Eller gør de?

FeatureDCS: Combined Arms - Preview

Den hellige gral indenfor wargaming

FeatureGame of Thrones Preview

Cyanide omtolker den populære tv-serie til et action RPG. Kan man det?

FeatureStar Drive Preview

4X action på vej til en galakse nær dig.

FeatureElemental: Fallen Enchantress Preview

Fantasy af den gamle skole.

FeatureCommand Ops: Highway to the Reich Preview

En ny og skinnende omgang Market Garden.

FeatureBlockade Runner Preview

I rummet kan ingen høre dig bygge dit eget 2 kilometer lange rumskib...

FeatureKing Arthur II: The Roleplaying Wargame Preview

En rundbordssamtale med troldmænd og warg'er.

FeatureWargame: European Escalation Preview

Når kvantitet bliver en kvalitet.

FeatureCheckpoint: Shawn Bower - Starwraith 3D Games

Interview med enmandshæren bag Evochron Mercenary og Arvoch Alliance.

FeatureProject CARS - Preview

En demokratisk racer sim

FeatureCrusader Kings II Preview

Det personlige strategispil.

FeatureTake On Helicopters

Fra Arma til civil helikopter-sim.

FeatureArma 3

Det store scenarie.

FeatureSengoku

Mænd af ære.

FeatureNaval War: Arctic Circle

Harpoon genopstår i det nye årtusinde.

FeatureSalem

Et MMO med permanent død.

FeatureCarrier Command: Gaea Mission

En klassiker vender tilbage.

FeatureStarfarer

EVE møder Elite i 2D.

FeatureCombat Mission: Battle for Normandy

I Barkmanns larvefodspor.

FeatureFra Ghost Recon til Ground Branch

En snak med Blackfoot Studios om deres realistiske krigssim.

FeatureDCS: A-10C Warthog

Kampvognenes skræk.

FeatureTheatre of War: Kursk 1943

Verdens største kampvognsslag.

FeatureCombat Mission: Shock Force - British Forces Module

Briterne svinger pisken i ørkensandet.

FeatureHearts of Iron III

Verdensstrategi under 2. Verdenskrig.