Picture of Christian Mogensen

Christian Mogensen

Contributor

Christian er redaktionens fagnørd som efter et universitets-speciale der kombinerede Søren Kierkegaard og World of Warcraft har arbejdet i forskellige ender af spil-branchen. Her har han fortalt vidt og bredt om at spil hverken gør folk og fæ til voldsforbrydere, autister eller tilsvarende - men derimod er en fantastisk hobby der både udvider horisonter og udvikler mennesker. Til dagligt driver Christian www.nogetomspil.dk. Har været på Eurogamer siden 2015.

Featured articles

FeatureSmugkig: Hitman

Lejemorderens nye klæder

Animal Gods - Anmeldelse

Middelmådighedens Zelda

FeatureDark Souls 3 har masser af sjæl

Christian prøvespiller From Softwares seneste rollespil

LEGO Dimensions - Anmeldelse

I grænselandet mellem to verdener

Jeg er vild med Doctor Who. Jeg har været fan af Batman siden... for evigt. Jeg var flad af grin til Lego-filmen. Ja, jeg på det nærmeste ELSKER Lego! Alligevel var jeg sådan lidt på vippen omkring det nye Lego-spil med undertitlen Dimensions.

AnbefaletSkyhill - Anmeldelse

Charmerende og kalorielet rogue-like, der kræver både kugleramme og fordybelsesgen

Den debuterende udvikler bag SKYHILL, russiske Mandragora, har befriende nok valgt ikke at gå all-out på deres første udgivelse, men i stedet sigtet efter at levere et strømlinet spil, som hverken vil for meget eller gaber over endnu mere.

FeatureDark Souls - De mest mindeværdige bosser

Nu er vi nået til en top 3 over de fedeste bosser i Dark Souls

BEMÆRK! Her følger en indledning og to bosser, som næsten var fede nok til at komme på toplisten. Klik på 'Næste' for at se Christians top 3 over de fedeste bosser i Dark Souls-universet.

AnbefaletSOMA - Anmeldelse

Skræmmende godt nyt fra Amnesia-holdet

SOMA er nyeste skud på stammen over videospil der prøver at skræmme livet af spilleren; i kølvandet på successer som Until Dawn, Resident Evil: Revelations 2, Dying Light m.fl. er det kun naturligt at cirklen sluttes og ophavsmændene til den moderne klassiker Amnesia, Frictional Games, kipper med flaget og viser opkomlingene, hvordan det skal gøres.

AnbefaletSTASIS - Anmeldelse

Ensom og forladt.. måske

STASIS er et klassisk point-and-click-spil; umiddelbart en genre, der havde sin storhedstid i 90'erne, men sidenhen kun har kunnet præstere enkelte hits så som Syberia, Resonance, og Deponia. STASIS gør favntag med en udtrådt genre, men formår at sende tydelige tanker til fordums store titler, samtidig med at der tænkes selvstændigt.

Tearaway Unfolded - Anmeldelse

Ej, kom lige og se!

Tearaway Unfolded er en spøjs størrelse. Det er en harmløs omgang hoppen og løben imellem platform igennem baner i forskellige ret tuttenuttede udseender, med en middelmådig historie, der prøver lidt meget og formår lidt mindre, samtidig med at være et remake af en PlayStation Vita-titel fra 2013. Alligevel kan det et eller andet...

FeatureFem trends i spilbranchen netop nu

Christian grubler over årets E3-messe

Okay okay - E3 er for længst overstået, men undertegnede skulle lige bruge et par uger på at få vejret igen efter en kavalkade af nerdgasms fra de store scener i Los Angeles. Jeg har gjort mit bedste for at opsummere i fem overskrifter, hvad der var de største nyheder og trends, vi som fans af spilmediet kan tage med fra E3 2015.

FeatureBliver man isoleret af at spille computer?

Christian kommenterer den aktuelle debat

Jeg kan levende forestille mig redaktørens store øjne, da journalisten trådte ind på kontoret: "Chef! CHEF!! Jeg har sommerens nyhed!" - og denne gang var det hverken valg, der var udskrevet, men så ikke rigtig alligevel, Bendtner der havde undladt at score mål eller en minister efter det faktisk udskrevne valg, der havde sagt noget dumt. Der var i stedet en gruppe forældre i Danmark, der var bekymrede for deres børn på en meget spinkelt grundlag.

UndgåHatred - Anmeldelse

Snup en Snickers

Som gamer har man skullet lægge øre til mange beskyldninger i årenes løb. Først gjorde spillene os voldelige, så gjorde de os overvægtige, dernæst asociale eller rødhårede... Spilindustrien har i mange år argumenteret sagligt for, at gamere er helt almindelige mennesker, som bare holder af at forsvinde et par timer i digitale universer fra tid til anden.