Picture of Rick Lane

Rick Lane

Contributor

Rick Lane is the games editor of Custom PC Magazine and is a freelance writer for Eurogamer and other outlets. He specialises in PC gaming and sometimes talks about the graphics. You can follow him on Twitter.

Digital FoundryMetal Gear Solid 5: Preview

Eurogamers tekniske eksperter ser nærmere på den fotorealistiske grafik i MGS5 og forklarer, hvordan i alverden det er muligt at lave noget så flot

Til GDC-messen for to uger siden afslørede Kojima Productions sit femte spil i Metal Gear Solid-serien. Det hedder The Phantom Pain og er et egentligt femte kapitel i den populære spionsaga. Forud for Phantom Pains afsløring havde vi ellers fået nys om et andet MGS-spil, Ground Zeroes, og hvordan de to titler helt nøjagtigt passer sammen, er i øjeblikket usikkert. Hideo Kojima har dog antydet, at Ground Zeroes fungerer som en prolog til The Phantom Pain. Den eneste forbindelse mellem de to, som vi til gengæld er helt sikre på, er at de begge kører på den ambitiøse nye FOX Engine. Den blev nemlig afsløret sidste år sammen med Ground Zeroes. Vi ved også, at spillet står overfor en gennemgribende revision af det traditionelle MGS-gameplay. Det nye eventyr finder nemlig sted i en lang række store open-world-miljøer.