Picture of Jakob Paulsen

Jakob Paulsen

Contributor

Jakob har anmeldt spil stort set så længe, han kan huske (hukommelsen bliver dårligere med årene). Et af de allerførste spil, han anmeldte, var GTA til pc, som han høvlede ned, hvilket fik distributøren til at klage til redaktøren... god start. Jakob har haft fornøjelsen af at være international redaktør og senere dansk redaktør på Boomtown.net, men hygger sig nu om dage "bare" med at anmelde spil. Han er bidt af en gal racerbil og spiller derfor alle de bilspil, han kan komme i nærheden af, ligesom han altid gerne kaster sig over shootere og strategispil.

Featured articles

EssentieltDiRT Rally - Anmeldelse

En snegl på vejen er tegn på… at du er for langsom til at køre rally.

The Walking Dead: Michonne Episode 2 - Anmeldelse

Plottet får fart på, dramaet stiger, og vi får flere bidder fra Michonnes fortid..

The Walking Dead: Michonne - Anmeldelse

Zombier, dårlige beslutninger og fjendtligsindede overlevende. Opskriften lyder bekendt…

FeatureÅrets Spil 2015: Assassin's Creed Syndicate

Denne gang ramte snigmorderen sit mål

Da Ubisoft sendte det fejlfyldte Assassin's Creed Unity på gaden, var det måske ikke en katastrofe på højde med Titanic eller Hindenburg. Men der er nok ikke meget tvivl om, at hvis Assassin's Creed Syndicate ikke rettede kraftigt op på kvaliteten, ville fremtiden for Ubisofts snigmorderserie se ret sort ud.

UndgåBridge Constructor - Anmeldelse

For stor til denne verden

Det er almindelig kendt, at det første indtryk sidder fast i din bevidsthed. Tænk bare på det første Bioshock-spil. Hvis ikke dén åbningssekvens rørte ved noget dybt i dig, og fik dig til at brænde for at opleve hele spillet, er du lavet af granit.

Hvis der er én ting, Valley of the Yetis-udvidelsen til Far Cry 4 kan, er det at bygge en stemning op. Som spiller ved du jo udmærket godt, hvad du ender med at møde pga. udvidelsens titel. Så egentligt burde det ikke være den vilde oplevelse. Men da det så endelig sker, er det på trods af det manglende overraskelseselement så skræmmende, at det ikke kun er hovedpersonen (Ajay fra hovedspillet), der sveder og har hjertebanken.

Zombie Army Trilogy - Anmeldelse

Til zombie-massemord med vennerne

Anya Bochkareva er en ret køn, ung russisk kvinde med et lille ar på tværs af næsen, hvilket ser overraskende cute ud. Alligevel har Anya bare SÅ svært ved at møde ordentlige mænd. Det skyldes ikke en foruroligende interesse i skydning eller et iltert temperament. Nej. Årsagen er, at hun opholder sig i Tyskland i 1945 - og stort set alle mennesker i Tyskland er blevet forvandlet til zombier. Datingmarkedet kan være så brutalt.

Det skrev vi om: Brothers A Tale of Two Sons

To brødre skal redde deres syge far. Har du lommetørklæderne klar?

Her på Eurogamer har vi mange meninger om spil. En fast og vigtig bestanddel af indholdet er vores anmeldelser, hvor vi italesætter og bedømmer aktuelle spiludgivelser. "Det skrev vi om:" er en ugentligt tilbagevendende artikelserie, hvor vi genbringer en særlig anmeldelse fra vores arkiv.

Escape Dead Island - Anmeldelse

Et levende kadaver

En torsdag eftermiddag på tropeøen Narapela. En zombie - vi undlader at nævne navne her - ligger på briksen hos sin psykiater. Zombien tygger bedrøvet på resterne af en studines lårben, bøvser stille og mumler så: "Professor, nogle dage kan jeg bare ikke rigtig se mig selv som zombie længere." (frit oversat fra zombie-sprog, red.)

Far Cry 4 - Anmeldelse

Himalaya, en grævling og min AK-47

En grævling er ikke verdens mest skræmmende dyr. Nuvel, der går historier om, at de ikke giver slip, når de først har bidt sig fast. Men come on - det er ikke noget, der kan få en mand bevæbnet med AK-47, granater, molotovcocktails og en pistol til at ryste i bukserne.

Defence Grid 2 - Anmeldelse

Forsvar er det bedste angreb

At crowdfunde et spil er det nye sort. Så derfor er det altid spændende at se et spil som Defense Grid 2 udkomme. Bliver de mange løfter og planer indfriet? Rækker finansieringen til det hele?

Fable Anniversary - Anmeldelse

Ethvert valg har en konsekvens - og efter ethvert dyk ned i nostalgiens tåger følger en brat opvågnen

Nogle ting skal bare forblive i nostalgiens lyserøde skær. 70'ernes frisurer. 80'ernes tøjstil. 90'ernes sitcoms. De skal ikke genoplives - ja for nogles vedkommende skal de faktisk bare låses ned i en kasse og dumpes i Marianergraven. Så da jeg første gang hørte om Fable Anniversary - en grafisk og lydmæssig opdatering af Lionheads klassiske action-RPG fra 2004 til Xbox'en - var jeg meget i tvivl. Ville det ikke være bedre at lade mit elskede Fable forblive, hvor det var?

Rayman Legends - Anmeldelse

Rayman folder sig ud på Playstation 4

Jakobs anmeldelse røg online d. 20/09 2013 - Johannes har kigget på PS4-udgaven af Rayman Legends og du kan læse mere på side 2

FeatureLego Marvel Super Heroes - Anmeldelse

Der var en, der var to, der var tre, der var fir' på heltetuuuuur

Magneto bruger statuen af Frihedsgudinden til at sprede terror. Juggernaut raserer X-Mens hovedkvarter. Captain America bruger sit ikoniske skjold til at smadre AIM agenter i en hemmelig base under New York.

Batman: Arkham Origins - Anmeldelse

Holy genbrug af tidligere spil, Batman

Batman står over for skurken Electrocutioner i en arena i Penguins skib. Electrocutioner ser barsk ud, og han er den første skurk, Batman står over for denne juleaften. Den første af otte professionelle snigmordere, som alle gerne vil hæve dusøren på 50 millioner dollar for at dræbe Batman.

Razers efterårsoffensiv

Efterårets kollektion er klar. Er du med på moden?

På Gamescom 2013 havde de to store konkurrenter inden for computertilbehør til gamere - Roccat og Razer - stande tæt på hinanden. Men hvor Roccats motto for standen var "størrelsen betyder alt", satsede Razer på at gøre det helt anderledes.

FeatureThe Crew - Preview

Hvorfor køre alene, når du kan køre med flere?

The Crew er et af de spil, der i hvert fald på papiret giver mening i forhold til next-generation konsollerne. Her er der tale om et bilspil, der byder på 5.000 kvadratkilometer spilområder fordelt på hele USA, som spilleren frit kan køre på. Der er ingen grænser eller usynlige mure. Kan du se noget, kan du også køre hen til det. Har du lyst til at køre fra Las Vegas til Miami? Så gør det dog.

FeatureThe Evil Within - Preview

Det er godt nok uhyggeligt…

Prøv at nævne et par ting, som et godt survival horror-spil skal indeholde. Motorsav? Tjek. Psykopat, der håndterer motorsav? Tjek. Zombier? Tjek. Men hvad med spøgelser, apokalypser og realitetsforvridende scener som gør, at du ikke aner, hvad der er virkeligt? The Evil Within er ikke bare endnu et spil over samme, gamle mølle.

Star Trek - Anmeldelse

Kan nogen oppe på Enterprise beame en højere karakter ned til os?

Kirk og Spock. Den irrationelle og impulsive kaptajn og den kølige og kloge videnskabsmand. De to karakterer har båret en tv-serie, film, bøger, spil og meget andet. Modsætningen og venskabet mellem de to var måske en af de største genistreger, Gene Roddenberry begik, da han skabte Star Trek.

FeatureCompany of Heroes 2 - Preview

Genialitet eller galskab på slagmarken

Mange krigsherrer kunne godt have trængt til en betatest af deres forestående krig. Tænk fx på Hitler i 1941. Eller Napoleon i 1812. Eller hvad med Karl 12. af Sverige i 1707. Hvad har de tilfælles? De var stort set uovervindelige, lige indtil de invaderede Rusland. En lille rask betatest havde nok afsløret det uheldige i dét foretagende.

Sniper: Ghost Warrior 2 - Anmeldelse

Er det værd at holde vejret?

I et spils lukkede univers er snigskytten lidt lige som en jagerpilot - en ensom kriger hævet over alle andre. Snigskytten har fingeren på aftrækkeren. Han er den, der får lov til at skyde de største svinehunde. Han er den ultimative dræbermaskine.

World of Tanks - Anmeldelse

Hellere en kampvogn på skærmen end 10 på taget

Hvad er der med gamere og deres online ego? Hvorfor er det, vi går så sindssygt meget op i vores stats, når vi spiller onlinespil? I vores gear? I vores kills?