Titanfall 2 udkom i fredags, og har indtil videre ikke sæt salgslisterne i brand. I England har spillet end ikke matchet salgstallene for sin forgænger, der udkom i 2014, fortæller tjenesten Track-Chart, der følger salgstal.

Ret skal være ret, Titanfall udkom en tirsdag, og havde dermed længere tid til at samle salg end Titanfall 2, der udkom en fredag og dermed kun havde tre dage til at samle salg sammen. Det er dog alligevel ikke imponerende.

Shooteren landede på en 4. plads, under FIFA 17, The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition og Battlefield 1. Og netop på førstepladsen finder vi måske årsagen til Titanfall 2s relativt skuffende salgs. Electronic Arts har nemlig valgt at sende spillet på markedet lige præcis samtidig med giganten Battlefield 1, og forholdsvis kort tid inden Call of Duty: Infinite Warfare, der formentlig vil samle en god portion salg sammen, en negativ fanmodtagelse til trods.

Hvorfor Electronic Arts har valgt at sende Titanfall 2 på markedet så tæt på to enorme shooter-serier, hvoraf en af dem oven i købet er en anden Electronic Arts-titel, er uvist. Det er dog næppe noget der har hjulpet spillet.

About the author

Asmus Neergaard

Asmus Neergaard

Chefredaktør

Eurogamers chefredaktør er hjemboende i London, og kan spore sin forkærlighed til spil tilbage til Gameboys, Commodore 64ere og Kirby's Adventure på NES. At lave dårlige ordspil er hans ubestridte yndlingsbeskæftigelse.

Flere artikler af Asmus Neergaard