Som kæmpe fan af Halo-serien og generel fan af spil med loot, var jeg naturligt nysgerrig ift. Destiny. Men efter de første fremvisninger og et par timer med betaen, var jeg ikke hundrede procent solgt.

Da spillet endelig udkom, gav jeg det en chance, men havde det mest af alt som Marks anmeldelse beskriver, og lagde det egentlig fra mig relativt hurtigt.

Men jeg fulgte spillet på sidelinien, og da The Taken King udkom fik det en chance mere, og det ændrede alt.

Jeg hader faktisk spil der først “begynder”, når man når max level og det såkaldte end game. Men nu var jeg der, og Destiny bed sig fast i mine digitale haser, som jeg aldrig har oplevet det før.

For nylig var "Paradox" den daglige Heroic mission i Destiny. Når det sker, har "Paradox" også nogle hemmelige områder og passager, hvor man kan finde tre skjulte ghosts. Hvis man klarer det uden at dø, og det er langt fra nemt, kommer man til et lille jumping puzzle og en efterfølgende boss fight. Belønningen er noget loot og et fjerde ghost man skal aflevere til Laksmi fra Future War Cult tilbage i The Tower.

Jeg var egentlig på vej i seng, men tænkte at jeg liiiige kunne give den her mission et skud igen. Jeg har prøvet før uden held. Tre timer, ~700 kills og 8 deaths senere kunne jeg triumferende tage tilbage til The Tower.

Næste efterfølgende Armsday (hver onsdag), havde Laksmi den sidste del af questen til mig, og SÅ kunne jeg få min No Time To Explain exotic pulse rifle, som var belønningen for hele balladen.

ntte

Og det er bare én af en håndfuld særlige missioner i forskellige sværhedsgrader og niveauer af hemmelighedskræmmeri, som fælleskabet omkring Destiny har løst og dokumenteret. Jeg har kæmpet mig igennem, glædet mig - og bandet - over dem allesammen. Der er periode, hvor jeg drømmer om Destiny om natten og lægger planer for, hvilke våben jeg skal have og opgradere. Jeg har endda købt en Playstation 4 med det ene formål at kunne spille raids med andre fra Eurogamer-redaktionen.

Og så var jeg så småt færdig med Destiny. Indtil Bungie kom med en gratis opdatering i forrige uge, som godt nok ikke har særlig meget reelt indhold, men som til gengæld øger max Light Level, så jagten på "det bedste udstyr" kan starte forfra. Og så er der også adskillige ændringer i selve loot-systemet, så det nu er betydeligt nemmere at få opgraderinger, og i det hele taget er der fornuftige belønninger for at spille alt indholdet i spillet.

Bevares, jeg ved ikke helt, om jeg kan finde grund til at spille Destiny frem til den annoncerede store udvidelse i september. Men mon ikke der sker noget mere mellem nu og da? Og hvis ikke så har jeg et par figurer, der ikke helt er max level endnu ...

Mangler du nogle at spille Destiny med? Så sig endelig til :-D

Se her hvad der præcist er i april-opdateringen aka "The Taken Spring":

About the author

Janus Hasseriis

Janus Hasseriis

Skribent

Janus kan uden tøven sige til dit ansigt, at han godt kan lide at spille Pokémon. Det er der ikke mange granvoksne mænd der kan. Men der er meget mere i gemmerne hos denne digitale eventyrer og redaktionens eneste oprigtige fan af Halo. Kan i øvrigt se gennem vægge tyndere end 20 cm. Har været hos Eurogamer.dk siden 2009.

Flere artikler af Janus Hasseriis

Kommentarer (12)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!

Hide low-scoring comments
Sortering
Threading

Relateret indhold

Destiny: Rise of Iron work-in-progress anmeldelse

Destinys seneste udvidelse byder på mere Destiny, rettet mod de største Destiny-fans.

Find alle 20 Gold Chests i Destiny

Find alle 20 Gold Chests på jorden, månen, Venus og Mars.

Seneste

Shark Laptop G17-70 - Anmeldelse

Kvalitetskomponenter med stærk performance møder designmæssige udfordringer.

EssentieltFinal Fantasy XV - Anmeldelse

Charmerende og rørende roadtrip, kombineret med rigelige mængder japanske særheder.

FeatureSkyrim in Concert - Anmeldelse

Bethesdas eventyr er lige så fremragende, selvom man blot lytter til musikken.

Annonce