1
Fallout 4's verden igen spiller den store hovedrolle i seriens fjerde kapitel.

Det var vel nærliggende at have en forventning om, at Fallout 4 ville køre på en supermoderne spilmotor designet til den nye generation af konsoller. Det er jo ikke ligefrem fordi, der har været kort tid siden, at Fallout 3 udkom.

Men nej, Bethesda udgav med Fallout 4 et enormt ambitiøst spil, der teknisk set knager alvorligt. Hvis ikke, det havde været fordi, gameplayet var så forbistret godt, var de næppe blevet tilgivet for dén beslutning.

Men tilgivet blev de i høj grad. Det post-atomare liv i Boston er nok noget nær det bedste, du kunne kaste dig over i 2015. Der findes ikke mange spil, der med sådan en elegance kan præsentere en sandkasseverden, der bare venter på at blive opdaget af dig. Alt kan - og vil - ske, når du udforsker det enorme virtuelle miljø.

Men Bethesda var åbenbart nervøse for, at 2-3 fans derude trods alt indholdet hurtigt ville kede sig. Så de inkluderede en mulighed for selv at bygge tilholdssteder. "Fallout + The Sims? Fin idé" er der tilsyneladende en Bethesda koder, der har tænkt...

Men fejlene - og indholdet - er to sider af samme mønt. For med en så massiv mængde indhold, skal det også gå galt hist og pist. Der er bare lige det, at Bethesda gang på gang formår at forvandle et post-atomart helvede til et paradis for gamere.

About the author

Jakob Paulsen

Jakob Paulsen

Contributor

Jakob har anmeldt spil stort set så længe, han kan huske (hukommelsen bliver dårligere med årene). Et af de allerførste spil, han anmeldte, var GTA til pc, som han høvlede ned, hvilket fik distributøren til at klage til redaktøren... god start. Jakob har haft fornøjelsen af at være international redaktør og senere dansk redaktør på Boomtown.net, men hygger sig nu om dage "bare" med at anmelde spil. Han er bidt af en gal racerbil og spiller derfor alle de bilspil, han kan komme i nærheden af, ligesom han altid gerne kaster sig over shootere og strategispil.