gea

Det kan godt være at Bethesda længe har været kendt og hyldet for deres store, åbne verdener, men FPS-delen af deres spil har altid haltet lidt bagud.

Det vil de gerne rette op på nu.

Bethesdas Todd Howard talte i en video omkring det at forbedre Fallout som skydespil, og her fortalte han, at det første skridt var at tage kontakt med noget med erfaring inden for genren. Heldigvis er id Software en del af Bethesda, så det var ikke så svært.

'Siden id Software er en del af vores firma, var vores første skridt at tage kontakt til dem. Okay, vi har tænkt os at gøre det her helt fra bunden af. Giv os nogle tips,' forklarede Howard.

Med den begejstring det kommende Doom har fået af publikum, betyder det måske at der er store ting i vente når vi om ikke så længe begiver os ud i den radioaktive ødemark.

Howard kunne desuden også fortælle at Fallout 4s modding tools udkommer tidligt 2016, hvilket lyder en anelse bedre end Pete Hines' tidligere kommentar om, at Creation Kit først kom 'et godt stykke inde i næste år'.

About the author

Bille Vincent Brynjolfsson

Bille Vincent Brynjolfsson

Staff Writer

Bille er computerrobot, før han er menneske. Computeren har altid været først i rækken, og den dominante spilgenre er uden tvivl RPG. Han har altid gang i mindst 5 spil på én gang, og kontakt til omverdenen er derfor begrænset. Ud over sine exceptionelle evner i engelsk sprog og fonetik, er han hardcore PC-mand, som samler alle sine ting fra scratch. Når han en sjælden gang bevæger sig udenfor, er det primært for at styrkeløfte eller for at spise. Det eneste der kan få Bille væk fra sin højtelskede computer er uden tvivl mad. Er desuden Eurogamers autoriserede dinosaurekspert.