The Tomorrow Children - Preview

Great Big White World

Nogle gange får man fingrene i noget, som man simpelthen ikke forstår. Sådan har jeg det med The Tomorrow Children, der vel bedst kan beskrives som en underlig sovjetisk udgave af Minecraft, sat i en fuldstændig tom og hvid verden. Man spiller en klon, fanget i en lille piges dukkeagtige krop, og forsøger at indsamle ressourcer til genopbygningen af et nyt kommunistisk imperie, efter en apokalyptisk katastrofe har udslettet alle former for liv. Eller… det tror jeg at man gør, men jeg er ikke helt sikker. Efter at have spillet The Tomorrow Children, er jeg ikke rigtig sikker på noget…

1

Vi har leget med alphaversionen af The Tomorrow Children, der er udviklet af Q-Games og er på vej til PS4. I spillet forsøger man at bidrage til et noget besynderligt samfund, men har grundlæggende frie rammer til, at udforske verdenen som man lyster. Der er bare ikke så meget at udforske, for efter en katastrofe har udslettet verden, render man rundt på en meget hvid overflade, uden bjerge, templer, grotter og hvad man ellers kunne finde på at udforske i lignende spil.

I stedet handler The Tomorrow Children om, at opbygge en by i fællesskab med andre. Denne by skal så forsvares mod gigantiske robot-insekter i en bizar form for Tower Defense, men byen har også brug for ressourcer og indbyggere. Disse finder man ved, at mine underlige skulpturer, der flyder rundt i det tomme, hvide univers. En af disse skulpturer ligner et gigantisk ansigt, men ufortrødent går byens indbyggere i gang med, at hugge ansigtet i stykker for at samle ressourcer og Matryoshka-dukker. Dukkerne kan man tage tilbage til byen og bruge dem til, at genoplive byens indbyggere. Det hele lyder ganske sært og det er det bestemt også.

The Tomorrow Children handler om at opbygge en by i fællesskab med andre. Denne by skal så forsvares mod gigantiske robot-insekter i en bizar form for Tower Defense.

3

Desværre manglede jeg virkelig respons på, om de handlinger jeg foretog mig, også bidrog til byens overlevelse. Efter lidt tid begyndte tågen at lette og jeg lærte spillets grundlæggende mekanismer at kende, men opstarten var både forvirrende og en smule afskrækkende.

Jeg forstår heller ikke rigtig hvordan spillets multiplayerfunktionaliteter egentlig fungerer, men det lader til at være inspireret af Dark Souls, hvor spillere besøger din verden og hjælper til. Jeg manglede virkelig en grundig forklaring på hvad jeg egentlig skulle gøre, så i stedet tågede jeg lidt rundt i den mystiske verden og huggede store lunser af det føromtalte gigantiske ansigt med min hakke.

Der er noget underligt dragende ved The Tomorrow Children. Grafisk ligner spillet ikke noget jeg tidligere har spillet, især udtrykt gennem det uhyggelige og kantede figurdesign.

2

Alligevel er der noget underligt dragende ved The Tomorrow Children. Grafisk ligner spillet ikke noget jeg tidligere har spillet, især udtrykt gennem det uhyggelige og kantede figurdesign. Ligeledes er spillets kommunistiske under- og overtoner mildest talt besynderlige, men de sære aspekter, er alle med til, at gøre The Tomorrow Children til en helt igennem unik oplevelse. Der er også noget fascinerende ved, at se sin by vokse sig større, omend det som nævnt er noget vanskeligt at se finde ud af, hvordan man helt konkret får byen til at vokse.

Som oplevelse lader The Tomorrow Children til, at blive både spændende og unik, men Q-Games skal lige sørge for at file et par kanter til, før de lader spillerne kaste sig over den store, hvide verden.

Jump to comments (0)

About the author

Johannes Wørts

Johannes Wørts

Contributor

Johannes sprang let og elegant ungdommen over, for i stedet at blive en gammel og sur mand. Få ting kan dog bringe en smule glæde til hans kolde hjerte, især nørdede rollespil fra PC’ens guldalder i 90’erne, japansk gøgl og omfattende doser fodbold. Når han ikke klikker på dværge, svælger i japansk melodrama og forsøger at føre Aston Villa til europæiske triumfer, overvejer Johannes ofte livets helt store spørgsmål - er Wind Waker eller Morrowind tidernes bedste spil?

Relateret indhold

Shark Laptop G17-70 - Anmeldelse

Kvalitetskomponenter med stærk performance møder designmæssige udfordringer.

EssentieltFinal Fantasy XV - Anmeldelse

Charmerende og rørende roadtrip, kombineret med rigelige mængder japanske særheder.

FeatureSkyrim in Concert - Anmeldelse

Bethesdas eventyr er lige så fremragende, selvom man blot lytter til musikken.

Se også...

Shark Laptop G17-70 - Anmeldelse

Kvalitetskomponenter med stærk performance møder designmæssige udfordringer.

EssentieltFinal Fantasy XV - Anmeldelse

Charmerende og rørende roadtrip, kombineret med rigelige mængder japanske særheder.

FeatureSkyrim in Concert - Anmeldelse

Bethesdas eventyr er lige så fremragende, selvom man blot lytter til musikken.

Kommentarer (0)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!

Hide low-scoring comments
Sortering
Threading