Hvis du efterhånden er ved at være lidt småtræt af at agere hætteklædt snigmorder på tværs af verdenshistorien, står du tilsyneladende lidt alene med den sag.

Ubisoft har netop opdateret salgstallene for deres aktive spilserier på deres hjemmeside, hvilket Gamesindustry.biz spottede, og Ezio og Co. har solgt ikke mindre end 73 mio. kopier på tværs af hele serien.

Nogle vil måske blive overrasket over, at nummer 2 på listen hverken er en Tom Clancy-franchise, Rayman, eller en vis persisk prins, men derimod Just Dance. Med sine 48 mio. solgte eksemplarer, er Just Dance oppe og gnubbe skuldre med serier som Halo og Bejeweled, og faktisk et stykke foran hvad mange så som det ultimative festspil, Guitar Hero, som kun solgte små 40 mio.

Når Assassin's Creed når de svimlende salgstal, giver det en del mening, at serien får en tur rundt i manegen hvert år. Ubisoft passer tilsyneladende også godt på deres guldkalv, og seneste udgave, Black Flag, blev modtaget meget entusiastisk af både fans og kritikere, så der er blot tilbage at håbe, at serien holder sit høje niveau. Vi er i hvert fald håbefulde omkring efterårets lovende udgave, Assassin's Creed: Unity

Du kan se den samlede liste herunder.

- Assassin's Creed®: 73 million - Just Dance™: 48 million

- Tom Clancy's Splinter Cell®: 30 million

- Tom Clancy's Rainbow Six®: 26 million

- Tom Clancy's Ghost Recon®: 25 million

- Petz®: 24 million

- Rayman®: 25 million

- Imagine™: 21 million

- Prince of Persia®: 20 million

- Driver®: 19 million

- Far Cry®: 18 million

- Rayman Raving Rabbids®: 14 million

- The Settlers®: 10 million

- The Experience: 9 million

- Anno™: 5 million

- Your Shape: 3 million

About the author

Troels Sejrup Rødkjær

Troels Sejrup Rødkjær

Contributor

Troels har sovet, spist, læst og levet gaming siden hans hænder var store nok til at omklamre et gamepad, og han har aldrig siden givet slip. Han kan fare vild i sin egen lejlighed, men vækker du ham om natten, kan han tegne et ret præcist kort over Hyrule i Ocarina of Time. Han undres til stadighed over at surround sound så sjældent prioriteres i et ordentligt gamer-setup.