I tilfælde af at i ikke havde hørt det, så bliver det kommende Magicka-spil en MOBA. Paradox North tager deres geniale mekanik til at lave forskellige magier på farten, som man kender fra Magicka fra 2011, og putter det ind i MOBA'ens strategiske univers.

Vi fik et kort kig på Magicka: Wizard Wars sidste uge, men nu har vores engelske søstersite haft mulighed for at få en snak med præsidenten for Paradox North, John Hargelid, for at snakke om spillet.

Den bane der vises frem i filmen nedenfor, ser ud til at have tre forskellige punkter, som man skal kæmpe om at have kontrollen over. Det er disse punkter der lader en komme tilbage i kampen når man dør. Når man så ejer allesammen, skal man dræbe de resterende fjender, og så har man vundet.

En af de større ændringer fra det originale Magicka, er at man nu kun kan sammensætte tre elementer til at lave magi (før kunne man sammensætte fem). Spillet er altså forenklet, for at gøre det mere tilgængeligt for nybegyndere.

Til gengæld har Paradox North udtalt, at deres melee-system er blevet mere kompliceret siden det originale, dog uden at afsløre nogen specifikke detaljer om det.

Der er ikke nogen præcis udgivelsesdato endnu, men Paradox regner med at have det klar til efteråret. Hvis man er interesseret i at deltage i spillets alpha, så kan man se artiklen fra i søndags, hvor der står hvordan man tilmelder sig.

About the author

Mads Madsen

Mads Madsen

Contributor

Mads Madsen er vores hardcore League of Legends gamer, hvor han helst render rundt og forgifter fjenderne som Singed eller Teemo. Når han ikke er logget ind i LoL spiller han co-op spil med vennerne på PS3 eller spiller Indiespil fra Steam. Desuden hopper han gerne omkring i Europa for at prøve de nyeste spil. Sideløbende med dette får han tid til at studere guitar på musikkonservatoriet i Esbjerg. Har været hos Eurogamer siden 2012