Jeg er en gæv, gammel Splinter Cell-gamer, og hold op, hvor har jeg spillet meget Spies vs. Mercs i min tid. Det er en klassiker fra sidste konsolgeneration, hvor Ubisoft kunne det der med asymmetrisk multiplayer længe før Nintendo satsede en hel konsol på konceptet i form af Wii U. Enten er du en af de forsigtige spioner, der kryber og kravler for ikke at blive opdaget, eller også er du en lejesoldat, der ser verden gennem førstepersonssynsvinklen og leder i skyggerne efter de skjulte spioner.

Denne multiplayerdel var på besynderlig vis ikke til stede i Splinter Cell: Conviction, men af den grund er det rart at blive mindet om, hvor fed, den faktisk var. Den er tilbage i det nye Splinter Cell, Blacklist, der retter på formularen for at få det bedste med. Denne gang er antallet af spillere i game-moden fordoblet, så fire lejesoldater kæmper mod fire spioner. Du bliver også i stand til at skræddersy konkurrencen. Nok vil der stadig være tre terminalet fordelt på kortet, som du skal hacke eller beskytte, men det foregår med et meget højere tempo og har meget mere taktik mellem jægeren og byttet.

Du kan vælge nogle præfabrikerede loadouts, men du kan også lave dine helt egne helt fra bunden. Spionerne har brug for en sabotør, der kan rode med fjendens isenkram og eksempelvis besvære kommunikationen mellem lejesoldaterne. De kan også lave en spejdertype, som markerer på kortet hvor fjenden befinder dig. Omvendt har lejesoldaterne adgang til en UAV-drone, som tilmed kan selvantænde og eksplodere op i fjæset på fjenderne, og en pansret 'peacemaker'-klasse eller en, der kan ødelægge fjendens elektroniske isenkram.

About the author

Martin Robinson

Martin Robinson

Features and Reviews Editor

Martin is Eurogamer's features and reviews editor. He has a Gradius 2 arcade board and likes to play racing games with special boots and gloves on.