Lost Planet 3: Preview

Capcom gør monstrene større og større. Eurogamer ser nærmere på det tredje spil i LP-serien

Verden er et ondt sted, og hvis ikke de blodtørstige monstre får fat i dig først, så gør det barske miljø. Om nogen er der to personer, der ved det. Jim Peyton er hovedpersonen i Lost Planet 3, mens Andrew Szymanski er produceren bag spillet. Sidstnævnt har oplevet sin andel anstrengelser igennem det seneste år, hvor han har fået Lost Planet 3 på ret køl og oplevet ustandselig kritik over, hvordan Capcoms efterhånden velkendte serie er blevet sendt afsted til en udvikler med et blakket ry.

Lost Planet 3 udkommer til august, og intet tyder på, at mediestormen aftager inden da. Alene forsinkelsen fra juni til august var et tegn på, at visse ting stadig er problematiske. Det bliver heller lettere ved, at Lost Planet 3 i så fald udkommer på samme tid som Saints Row 4 og Splinter Cell Blacklist. Til Capcoms seneste regnskab fortalte udgiveren endvidere, at de i fremtiden ville 'droppe outsourcing af sine kendte spilserier' -- bestemt ikke en tillidserklæring til Spark Unl., som står bag Lost Planet 3.

Nyheden om Capcoms 'anti-outsourcing' kom samme dag som Spark skulle afholde den pressebegivenhed, Eurogamer var inviteret til.

- Det påvirker os ikke. Vi er på vej, har næsten udviklet spillet færdigt og vi laver ikke om på ret meget. Hvis Lost Planet 3 ender med at få en fin modtagelse, kan det være, at der sker nye ting.

- Alle parter lærer af erfaringerne. DmC fik fantastiske anmeldelser, og jeg mener ikke, at man kan afskrive udviklere alene fordi de er bosat og opvokset i Vesten. Man skal gøre det, der føles rigtigt for en spilserie. Har man mod på at lade serier dø, fordi man ikke vil prøve noget nyt? Hvis ikke vi havde samarbejdet med Spark, ville Lost Planet 3 ikke være blevet til noget.

1
Multiplayerdelen har sin del robotter.

- Alle parter lærer af erfaringerne. DmC fik fantastiske anmeldelser, og jeg mener ikke, at man kan afskrive udviklere alene fordi de er bosat og opvokset i Vesten.

Der har været meget negativ omtale af Lost Planet 3, men man skal netop sætte pris på, at Capcom lod Lost Planet leve i samarbejde med Spark. Ved at sætte fokus på en ny hovedperson, Peyton, forsøger man med succes at vække nye hemmeligheder ved den fremmede E.D.N. 3-verden til live. Der er tale om en hovedperson, som er meget veldrejet og medrivende. Det ligger i Lost Planets DNA, at man er på en mærkelig og dyster verden, meget isoleret, men samtidig med mulighed for udforskning og forbløffelse. Disse elementer var grunden til, at seriens skaber, Kenji Oguro, netop opsøgte Spark for det tredj kapitel.

- Vi havde gjort Lost Planet 2 færdigt og så på forskellige elementer i ligningen. Vi var enige om, at vi ville lave noget mere karakterdrevet. Oguru var mest stemt for udforskning, mens jeg ville sætte fokus på konflikterne og udfordringerne ved at være på en fremmed planet. Derfor blev vi enige om at finde nogle udviklere, som kunne levere denne form for stemning. Sparks CV var ikke prangende, men de havde tydeligvis forbedret sig igennem deres seneste spil.

Det er i hvert fald svært at tale Sparks prøvelser ned, og de har vitterligt brug for et godt spil for at viske tavlen rent fra det nærmest udskældte Legendary: The Box. Det er Capcom helt med på.

- Vi havde et møde med dem, hvor de præsenterede mange idéer og løsninger. Vi havde ikke en målsætning om at finde den bedste udvikler, men at finde den bedste udvikler til vores projekt. Det ville være en udvikler, som kunne samarbejde. De skulle være i stand til at lytte til Capcoms forslag, krydre dem med deres egne og så lave en mellemting.

2

Jump to comments (0)

About the author

Martin Robinson

Martin Robinson

Features and Reviews Editor

Martin is Eurogamer's features and reviews editor. He has a Gradius 2 arcade board and likes to play racing games with special boots and gloves on.

Relateret indhold

Shark Laptop G17-70 - Anmeldelse

Kvalitetskomponenter med stærk performance møder designmæssige udfordringer.

EssentieltFinal Fantasy XV - Anmeldelse

Charmerende og rørende roadtrip, kombineret med rigelige mængder japanske særheder.

FeatureSkyrim in Concert - Anmeldelse

Bethesdas eventyr er lige så fremragende, selvom man blot lytter til musikken.

Se også...

Shark Laptop G17-70 - Anmeldelse

Kvalitetskomponenter med stærk performance møder designmæssige udfordringer.

EssentieltFinal Fantasy XV - Anmeldelse

Charmerende og rørende roadtrip, kombineret med rigelige mængder japanske særheder.

FeatureSkyrim in Concert - Anmeldelse

Bethesdas eventyr er lige så fremragende, selvom man blot lytter til musikken.

Kommentarer (0)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!

Hide low-scoring comments
Sortering
Threading