Det er langt at nå til det sjette kapitel i en spilserie. Resident Evil var oprindeligt en megasucces til Playstation 1 grundet sin uhygge og sin ubarmhjertighed, men igennem tiderne har serien taget så meget action til sig, at Resident Evil 5 var mere tju-bang end spøgelser og skræk. Det næste spil, Resident Evil 6, udkommer i begyndelsen af oktober, og det har sat sig for én enkelt ting: at overgå det seneste spil og blande både uhygge og action, så ingen føler sig skuffet.

Et kort oprids af spillet lyder således: tre vidt forskellige historier at spille igennem, hver især med deres egen stil og fokus, men med mange overlap imellem hinanden. Alle kampagnerne kan spilles sammen med andre spillere over internettet, og før du kan kæmpe mod andre i tilsvarende onlinefunktioner. Capcom, udviklerne bag spillet, forventer op mod 50 timers spil alene i de tre historier. Måske skal det tages med et gran salt, men alt andet lige er der rigeligt indhold i spillet.

En demo af Resident Evil 6 blev sendt ud i midten af sommerferien, men desværre gav den et dårligt indtryk. Det var tre korte indblik i spillet, som føltes usammenhængende og upolerede. Spillet virkede langt fra klart til udgivelse, og forsøgene på at levere uhygge endte mere kiksede end skræmmende.

Eurogamer har besøgt Capcoms japanske hovedkvarter for at spille en færdig udgave af Resident Evil 6, og det er et meget bedre indtryk, vi er efterladt med. Vi fik spillet en ny onlinedel, afprøvet sværhedsgrader af en anden verden, og tingene er generelt meget klare: spillet skal poleres en smule, før det er helt suverænt, men det er mildest talt et monster af et spil.

About the author

Rich Stanton

Rich Stanton

Contributor

Rich Stanton has been writing for Eurogamer since 2011, and also contributes to places like Edge, Nintendo Gamer, and PC Gamer. He lives in Bath, and is Terran for life.