Hvorfor er der aldrig nogen, der har lavet et kooperativt Dungeons & Dragons spil til PC, PlayStation Network og Xbox Live Arcade før? Det har Atari og Bedlam Games i sinde at råde bod på med Dungeons & Dragons: Daggerdale.

Vælg mellem fire racer/klasser, kæmp sammen med dine venner, dyk ned i de dybeste dungeons og få loot og levels i massevis. Spillet indeholder selvfølgelig en underliggende historie, samt feats, powers og andre evner, man kan tildele til sin helt, mens man stiger i rang. Bedlam har besluttet sig for at afskaffe den turbaserede dynamik fra Dungeons & Dragons frem for et mere hack 'n' slash-agtigt tempo, og det er alt sammen godkendt af selveste Wizards of the Coast. .

Det lyder godt, teoretisk set. For at få mere information tog Eurogamer en snak med Bedlam Games' kreative direktør, Zandro Chan. .

Hvor kom idéen til Daggerdale fra?

Zandro Chan: Det var noget vi fik tildelt, efter nogen tids diskussioner med Activision. Det var en ekstremt spændende mulighed for os at kunne arbejde med D&D-franchiset. Det er noget hele holdet er entusiastisk overfor, og vi blev nødt til at springe til, da vi fik chancen.

Daggerdale er for os meget spændende. Det er noget, vi nærer stor lidenskab for. Dungeons & Dragons er et franchise, som vi er meget fortrolige med. Udviklerne på projektet er D&D-fans, så det er helt sikkert noget, vi gerne vil være en del af.

Der er meget historie bag Dungeons & Dragons-navnet. Der er mange fans, der er meget påpasselige omkring regelsættet og den måde, eventyrene udfolder sig på. Her hos Bedlam vil vi sørge for, at de fans får, hvad der tilkommer dem. Jeg tror ikke, vi kommer til at skuffe dem.

Et Dungeons & Dragons-action-rollespil virker som en radikal forandring sammenlignet med jeres sidste projekt, MIAs musikspil Scratch: Ultimate DJ. Hvad skete der dér?

Zandro Chan: Bedlam er faktisk sammensat af mange erfarne udviklere, og mange af os kommer fra action-genren og har udviklet action-titler før det. Daggerdale er egentlig ikke en stor afvigelse. Faktisk var Scratch: Ultimate DJ på det punkt en langt større afvigelse.

Det var dog en meget god mulighed for, at vi kunne sprede vingerne og gøre noget, der lå uden for vores revir.

1
Stirrekonkurrence ender brat.

Hvor er Scratch: Ultimate DJ nu?

Zandro Chan: Ha ha - du presser virkelig på, hva'? Faktisk kan jeg ikke tale om Scratch: Ultimate DJ og dets udvikling lige nu.

Bliver det stadig udgivet?

Zandro Chan: Ingen kommentarer til det lige nu.

Hvor mange folk er I hos Bedlam Games?

Zandro Chan: Lige nu er vi omkring 60 udviklere. Vi har haft alle vores bedste folk på Daggerdale siden begyndelsen af projektet i marts 2010.

Du har hentydet, at der kommer flere Daggerdale-spil efter dette. Hvor mange har Atari planlagt?

Zandro Chan: Dette er første del. Vi må se, hvordan det går.

Daggerdales store idé er kooperativ dungeon crawling. Kan du give mig en beskrivelse af den oplevelse, jeg kan vente mig, når jeg logger på?

Zandro Chan: Vores lobbysystem er meget ligetil. Når en spiller kommer ind, kan spillet startes på flere måder. Single-player-delen er meget robust, men fra lobbyen kan man selvfølgelig ikke mindst spille spillet, som det var tiltænkt; ved at samle vennerne i et multiplayerområde. I Daggerdale kan man enten spille kooperativt online med op til fire spillere eller spille co-op med op til to spillere på samme maskine.

About the author

Robert Purchese

Robert Purchese

Senior Staff Writer

Bertie is senior staff writer and Eurogamer's Poland-and-dragons correspondent. He's part of the furniture here, a friendly chair, and reports on all kinds of things, the stranger the better.

Flere artikler af Robert Purchese