Absolut favorit spil musik

• Side

af 1

forrige næste
  • Atropels 23 feb 2012 08:11:02 5 indlæg
    Sidst set 10 timer siden
    Registreret 1 år siden
    Soundtracks er vigtige, og især til spil! De står for at skabe en stemning i spillene, og skal sørge for at flette ind med spil miljøet. Der findes mange gode soundtracks, men hvad mener i er nogle af de mest eminente soundtracks spilhistorien har kendt til???:D

Personligt er jeg KÆMPE fan af Yamaoka's soundtracks til Silent Hill spillene, der virkelig skaber så utrolig en stemning, at man hurtigt bliver nødt til at bevæge sig ind i spillenes mystiske univers.

Redigeret af Atropels kl. 08:12:58 23-02-2012
  • johnmyone 2 jul 2012 19:02:05 3 indlæg
    Sidst set 11 måneder siden
    Registreret 11 måneder siden
    Fifa 98 ROAD TO WORLDCUP!! :D start sangen er nice! :D altså den der hedder "song2"
  • Viv3ify 17 jan 2013 22:43:17 1 indlæg
    Sidst set 7 dage siden
    Registreret 4 måneder siden
    Tilføjer da lige en hurtig lille kommentar til dette gamle indlæg.
    Skyrim - Dragonborn. Alt for fedt soundtrack til at skabe stemning, stort set alt musik der kører i baggrunden i Skyrim hjælper på stemningen og lyder alt for fedt. Samtidigt må man heller ikke glemme Zelda spillene, slet ikke Skyword sword, endnu et fedt eksempel på et godt soundtrack. :)
  • neonxaos 22 jan 2013 15:11:03 13 indlæg
    Sidst set 10 timer siden
    Registreret 6 år siden
    Uha uha... Der er godt nok mange. I Amiga-dagene var det alt, hvad Chris Hülsbeck rørte ved, især Turrican II. Men derudover er der så meget. Supercars, Lotus Turbo Challenge II, Shadow of the Beast, Pinball Fantasies, Xenon II og mange andre. Streets of Rage II til Mega Drive er også en favorit.

Hvis vi skal være mere moderne, så vil jeg fremhæve Giana Sisters: Twisted Dreams, Hotline Miami, Fez, FTL. Og på den orkestrale side, så bliver det selvfølgelis Skyrim, men også Joe Hisaishis fantastiske soundtrack til Ni No Kuni.

Det er bare nogle få stykker... Jeg kunne blive ved i timevis.

Redigeret af neonxaos kl. 14:19:57 30-01-2013
  • Spilogsjov 28 jan 2013 22:28:56 1 indlæg
    Sidst set 4 måneder siden
    Registreret 4 måneder siden
    Uden tvivl Command and Conquer!

:D
    Sjove og gratisspil på www.spiloghygge.dk

• Odal 15 mar 2013 20:18:17 1 indlæg
    Sidst set 27 minutter siden
    Registreret 3 måneder siden
    Der er mange fede - specielt de helt gamle spil havde superfed musik.

Jeg mindes med tårer i øjnene intro-musikken til Red Storm Rising på Amiga'en. Man anede ikke om det var .. eh... "musik".. eller special-klassen der var blevet sluppet løs på crystal meth ala Heisenberg, og faldet med bind for øjnene over en synthesizer.

Blandt nyere titler er jeg faldet for TV-spottet fra Left 4 Dead, hvor de brugte det fede nummer fra Elbow "Grounds for Divorce" - jeg hørte nummeret i Top Gear en dag, og tænkte "DET HAR JEG HØRT FØR" - og så kørte OCD-hjernen på højtryk - og så slog det mig. LEFT 4 DEAD! Det var DER jeg havde hørt det.
  • michaelnielsen 23 mar 2013 17:58:49 1 indlæg
    Sidst set 1 måned siden
    Registreret 2 måneder siden
    Det må være fra Operation Flashpoint: Dragon Rising. Det passer simpelthen så perfekt til krigs temaet.

• Side

af 1

forrige næste
log ind for at skrive