Assassin's Creed Unity: Dead Kings - Anmeldelse

Den hører hjemme på et museum

Assassin's Creed Unity delte vandene da det udkom i efteråret. Nogle elskede den store, flotte verden, der var fyldt med tonsvis af missioner, mens andre hadede den store, rodede verden, som var oppustet med delvist ligegyldigt indhold.

Sagt på en anden måde: En mands guld er en anden mands kompostbunke. Unity blev også voldsomt kritiseret for sine mange bugs, men de er efterhånden blevet rettet, så man nu kan nyde et velfungerende spil.

1

Det er derfor også meget passende, at spillets første DLC-pakke udkommer nu. Pakken har også den store fordel at være gratis, da Ubi Soft som kompensation for Unitys store problemer, valgte at give denne første pakke gratis væk til alle. Det ændrer desværre ikke på, at indholdet i Dead Kings er temmelig kedeligt og ikke bibringer noget nyt til den stagnerede serie.

Dead Kings udspringer af hovedpersonen Arnos ønske om at komme langt, langt væk fra Paris. Arno håber at kunne rejse til Egypten, men for at sikre en billet, er han nødt til at kæmpe sig vej gennem mystiske grotter, for at finde et gammelt manuskript. Plottet er ikke synderligt interessant og illustrerer fint, at Dead Kings grundlæggende ikke er andet end en samling af de samme typer missioner man fandt i Unity.

I Dead Kings får man lov til at lege med Assassin's Creed-seriens dummeste og måske mest kraftfulde våben, den nye Guillotine Gun.

2

Den største nyhed i Dead Kings er de forskellige grotter, som man, i bedste Tomb Raider-stil, besøger. Her kæmper man - meget apropos Lara Crofts eventyr - mod en ny gruppe kaldet Raiders, og de er rimelig irriterende. Deres underlige engelske accenter er trælse at høre på, og de er grundlæggende bare normale fjender, der kræver flere slag at fælde. Dovent design.

Heldigvis får man i Dead Kings lov til at lege med Assassin's Creed-seriens dummeste og måske mest kraftfulde våben. Den nye Guillotine Gun smadrer alt på sin vej, enten som en stor sav eller som en form for granatkaster. Våbenet gør i bund og grund de fleste kampe meningsløse, men det er herligt brutalt at jorde de mange fjender med dette absurde våben.

3

Dead Kings er mere af det, der enten gjorde Unity godt eller skidt, alt efter din tolerance for missionsstrukturen i Assassin's Creed-serien. Desværre er plottet kedeligt og gameplayet trivielt, så med mindre man skriger efter mere indhold til Unity, kan jeg ikke rigtig anbefale, at man bruger tid på Dead Kings.

Udvidelsens største force er naturligvis prisen "gratis", men din tid er også noget værd, og det glemmer Dead Kings.

6 / 10

Assassin's Creed Unity: Dead Kings blev testet på PlayStation 4. Pakken er ude nu.