Microsoft nedtoner Sonys Playstation-event

Ser Xbox som et større brand end Playstation

Microsoft understreger, at Xbox bliver en medieplatform.

Microsoft hilser den forestående Sony-fremvisning af Playstation 4 velkommen, men føler sig ikke truet hverken for den nuværende eller den næste Xbox' vedkommende. I stedet er Microsoft interesserede i det lange, seje træk, hvor Xbox skal gå fra rollen som en spillekonsol til en medieplatform.

Det fremgår af udtalelser fra Xbox-divisionen regionale chef i Storbritannien, Jonathan Grimes, i et interview med branchemagasinet MCV.

- Hvad der end dukker op den 20. februar, så vil det gå hen over hovedet på de fleste forbrugere i England, udtaler han med hentydning til, at Sonys store budskab måske ikke når ud til at andre end hardcoregamere.

Grimes kan dog frygte, at der med tidens mange rygter vil opstå en del støj og misforståelser, som kan mudre billedet af både Playstation og Xbox. Microsoft tænker dog, at den nye Xbox ikke længere skal være en spillekonsol som det primære produkt, men i stedet være et fuldgjort mediecenter med spil som en større biting.

- Markedet har forandret sig. Xbox er nu blevet et underholdningsvaremærke for Microsoft, og selvom spil stadig vil være vores hovedfokus, er vi nødt til at vækste produktet ud over denne skare. Det ser man allerede nu antydningerne af med Xbox Music og Xbox Video til Windows 8. Det gør, at Xbox går fra at være et produkt til 8 mio. enheder til flere hundrede mio. enheder. Det giver os mange muligheder, uddyber han.

Det forventes, at den næste Xbox får premiere til efteråret eller julesæsonen. Microsoft har søsat en nedtælling, der leder hen til E3-messen i begyndelsen af juni som mest sandsynlig dato for den første fremvisning.

Sony ventes at afsløre Playstation 4 den 20. februar til en selvstændig mediebegivenhed.

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!