Udvikleren bag Journey arbejder på multiplatform-spil

"Mit mål er at skabe en stor økonomisk succes"

Udvikleren bag Journey, thatgamecompany, har planer om at deres næste spil skal være multiplatform.

"Jeg tror at for at lave en økonomisk succes som kan forandre alle, skal det være meget større end bare PlayStation," fortæller grundlæggeren af thatgamecompany Jenova Chen til Polygon, efter hans DICE præsentation hvor han afslørede at Journey var meget tæt på at køre firmaet i jorden.

Spillet gik dog hen og blev en enorm succes - det var det mest solgte spil på PSN i marts sidste år, og igen i december. Men det er ikke nok for Chen, som gerne vil forandre industrien så det er klart at der er et marked for unge mennesker som gerne ville lave "mere artistiske spil" eller "følelsesladede spil af høj kvalitet."

Selv om thatgamecompany har haft succes bestod det kun af 12 mennesker under udviklingen af Journey. "Jeg støder på mange fortabte og frustrerede studerende som studerer spil for at ville lave kunst, men så opdager at der ikke er plads til dem i samfundet," fortæller Chen. "Jeg føler mig ansvarlig for dem, fordi jeg viste dem at det er mulig, men der er ikke plads til dem."

"Mit mål er at skabe en stor økonomisk succes," tilføjer han.

Det nævnes at Chens næste spil kan spilles "på en hvilken som helst platform" og at han har fået kapital til at udvikle det.

Der vides ikke meget om det kommende spil endnu. "Journey fokuserede på forbindelse [mellem spillere]," fortæller Chen. "Jeg tror vi prøve at gøre det et niveau over med dette spil." Han bemærker dog at det er "meget tænkeligt at det ikke er muligt."

1

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!