Skylanders omsætter for seks mia. kroner

Activision lugter penge i de små plastikfigurer

Der er store milliardbeløb i at have en børnedille.

Med Skylanders-legetøjet har Activision opbygget en megapopulær pengemaskine på niveau med World of Warcraft og Call of Duty. I en ny status 15 måneder efter premieren på den første Skylanders-serie er der solgt spil, legetøj og merchandise for et beløb svarende til seks mia. danske kroner.

Tallet gælder for den verdensomspændende omsætning og er hentet fra Activisions seneste regnskab.

Skylanders-fænomenet debuterede egentlig med Skylanders Spyro's Adventure fra oktober 2011, men først med Skylanders Giants blev universet for alvor grundlagt som en populær dille blandt børn i alderen 6-12 år. Siden har det gjort sit indtog på mobiltelefoner og andre platforme.

De store beløb kommer som følge af Skylanders' forretningsmodel, hvor man ud over at købe computerspil skal investere i ekstra plastikfigurer for at åbne op for mere indhold i de enkelte titler. I alt er der solgt 100 mio. stykker Skylanders-legetøj siden seriens debut, og det gør spillet til en mere populær legetøjsserie end Star Wars, Transformers og Beyblades.

Den næste bølge af Skylanders-produkter, Skylanders Swap Force, kommer til efteråret og vinteren som forberedelse til årets julesalg.

Activision kan dog vente hård konkurrence fra og med sommerferien, hvor Disney udgiver deres fortolkning af konceptet med Disney Infinity. Også her venter film- og legetøjsproducenten stor omsætning blandt den yngre målgruppe.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!