Chris Roberts: Pc overhaler konsollerne

Star Citizen-udvikleren mener, at konsollerne udvikler sig for langsomt

Pc'en er bestemt ikke død, hvis man spørger Chris Roberts

Mens Apple har buldret derudaf på børserne som tegn på, at forbrugernes interesse skifter fra stationære pc'er til tablets og smartphones, er det gået tilbage for Intel, Seagate, Microsoft, Dell og mange andre trofaste pc-leverandører. Men tror man på en vigtig stemme fra pc-spilmiljøet, Chris Roberts, så er det kun en midlertidig fase, der snart vil blive efterfulgt af endnu en storhedstid for pc'en.

Chris Roberts udviklede i sin tid Wing Commander og arbejder i øjeblikket på Star Citizen, der kun kommer til pc og derfor kan tillade sig at skrue helt op for grafikniveauet.

Ifølge ham er udsigterne for de næste konsoller fra Microsoft og Sony skuffende, for de er nødsaget til at bruge underlødig teknologi for at kunne bringe priserne ned på fornuftige niveauer. Derfor vil forskellen mellem pc og konsoller ikke være så tydelig i den næste generation som tilfældet er i øjeblikket.

- Jeg tror, at konsollerne vil være der, og de skal nok blive en fin forretning. Men jeg tror ikke næste konsolgeneration bliver så stor som denne. Lige nu kan jeg bygge en high-end pc som er meget kraftigere end de konsoller, der bliver vist frem i år.

Det er især de faldende priser på computere og pc-hardware, der hjælper platformen fremad, mener Roberts. Konsollerne har også den ulempe, at de er en lukket platform med bureaukratiske måder at få sine spil opdateret, mens Steam og andre pc-tjenester har gjort det meget lettere.

Du kan læse meget mere om Chris Roberts' spændende nye spil på Eurogamer.dks Star Citizen profil.

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!