Visceral forsvarer pc-udgave af Dead Space 3

Alle skal have den samme oplevelse uanset platform

Havde man forventet, at Visceral Games ville bruge lidt ekstra krudt på at forbedre Dead Space 3 til den teknisk bedre udrustede pc-platform frem for Xbox 360 og Playstation 3, kom man forleden på bedre tanker.

Nu forklarer Visceral Games, at manglen på ambitioner med pc-udgaven skal ses som deres ønske om ikke at forfordele nogle af platformene. Spilleren skal opleve den samme fornemmelse for gys og sci-fi uanset hvilken konsol eller maskine, man i sidste ende spiller Dead Space 3 på.

- Vi fortsætter med at forbedre vores spil efterhånden som vi udvikler dem, men vi har ikke tænkt os at gøre pc til noget specielt. Vi forsøger ikke at gøre forskel på spiloplevelserne, men ønsker at alle får den samme underholdning, udtaler Steve Papoutsis, der er spillets executive producer.

Dog begrunder han også senere valget med, at Visceral Games altid har koncentreret sig om at udvikle spil til konsollerne og derfor har en fanskare, som forventer, at disse platforme kommer i første række.

Alene muligheden for at spille med lidt højere opløsning og lidt mere skræddersyede grafikindstillinger vil dog få Dead Space 3 til at se flottere ud. Blot bliver der ikke tale om DirectX11-understøttelse og bedre tekstur end versionerne til Xbox 360 og PS3.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!