Rockstar: GTA kan godt fungere i sci-fi

Dan Houser er en endda 'tændt' på idéen

Der kommer i så fald til at gå lidt, men Rockstar afskriver ikke GTA i sci-fi-genren

Rockstar er travlt optaget med det næste Grand Theft Auto 5, der forventes at være så langt inde i udviklingen, at det kan udkomme allerede i løbet af foråret enten til marts eller april. Men bag facaden arbejder Rockstar også på skæve idéer til fremtidens GTA-titler, og er der ikke afvisende overfor at introducere genren til science-fiction-elementer. Det skal blot kræve 'en god grund', men det er en 'fristende' idé.

- En af vores styrker er, at vi er meget vedholdende i vores spilverden. Vi er ikke nødvendigvis de bedste forfattere i verden, men vi ved, hvordan vi skriver et computerspilplot. Vi har dog ikke nogen interesse i at gå ind i science-fiction bare for at få flyvende biler og laserpistoler, udtaler Dan Houser fra Rockstar.

Rockstar nævner som eksempel, at Red Dead Revolver og Red Dead Redemption blev til virkelighed, fordi de fik en god idé til et westernspil. Opstår samme kreative energi med et westerntema, er holdet parat til at springe til og begynde arbejdet.

- De bedste science-fiction-historier er dem, der fortæller noget om mennesket. Det gør det spændende og fristende at arbejde med genren, og per definition er alt muligt i et videospil, fortsætter han.

Du kan følge med i Eurogamer.dks GTA 5 dækning, hvor vi har fulgt afsløringerne af screenshots og detaljer om platforme og mulige udgivelsesdatoer.

Kommentarer (4)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!