Ny analytiker frygter for Nintendos position

Mangel på brands og teknologiske gennembrud efterlader Nintendo sårbar

Nintendo har ikke tilbehør og brands nok til at skabe sin egen profil, mener analytiker

Den mangeårige spilanalytiker, Michael Pachter, var ikke den eneste med en kritisk holdning til Nintendo, da han forleden kritiserede firmaet for deres nye Wii U-konsol.

I en ny vurdering skriver analysebureauet Screen Digest, at Nintendo med Wii U har udstillet sig selv med markante teknologiske svagheder, og at de i modsætning til Apple og Microsoft mangler andre komponenter i deres varekatalog for at kunne spille en væsentlig rolle i branchen. Screen Digest påpeger desuden, at Nintendos forsøg på at introducere ny teknologi til konsollen ikke er specielt banebrydende med eksempelvis cloudteknologi.

- Vi ser Nintendo som en mere og mere isoleret del af markedet. Firmaet har ikke en bredere portefølje af produkter som Apple, Sony og Microsoft har, og de er bagud mht. online- og cloudstrategier, skriver Screen Digest.

Især hæfter analytikerne sig ved, at eksempelvis Sonys fjernsyn, Apples mobiltelefoner og Microsofts software skaber naturlige muligheder for at smelte en konsols idé over på andre produkter og nyde godt af synergien herved. Til gengæld forestiller Screen Digest sig, at Nintendo vil skære i prisen på Wii U for at få konsollen udbredt, også selvom det betyder mindre overskud på bundlinjen.

Også her ventes det dog, at Nintendo vil komme ret sent i gang sammenlignet med, hvornår Microsoft og Sony sender deres næste konsoller på markedet.

Kommentarer (11)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!