Guild Wars 2 er en stille, enorm succes

Uden stor ståhej er der sivet tre mio. kopier ud til gamerne.

Onlinerollespillet Guild Wars 2 er vokset ind i gamernes bevidsthed og er blevet en overraskende stor succes, når man tager i betragtning, at spillet kun er blevet omtalt sporadisk i de store medier siden udgivelsen i august.

Udviklerne fra ArenaNet kan i dag berette, at der er solgt flere end tre mio. kopier af pay-once-rollespillet, der ikke har månedlige abonnementer og derfor har tilladt sig en anden struktur end traditionelle MMO-spil såsom World of Warcraft.

Siden premieren har ArenaNet løbende holdt mindre events, bl.a. i november, hvor folk stimlede sammen for at opleve nogle unikke missioner og andre former for begivenheder. I forbindelse med dagens melding har Colin Johanson, der leder spillets overordnede udvikling, lovet store tiltag i løbet af hele 2013.

Præcis som med år 2012's events er det store spontane aktiviteter, der skal holde communityet ved lige i år. Dog vil ArenaNet lade dem spænde over større tidsperioder og kræve mere vedholdelse fra gamernes side. Bl.a. skal man vende tilbage til gamle områder af spillet og se større, sammenhængende forbindelser mellem hvert unik event.

Også spillets achievementsystem skal udvides og forbedres. Det skal bl.a. være mere belønnende at klare alle achievements i form af virtuelle mønter, der kan veksles til gear og opgraderinger. Ved hjælp af daglige nye achievements bliver der incitament til at vende tilbage til Guild Wars 2 og spille hver eneste dag.

Konkret nyt content er også på vej til spillet. I første omgang bliver det muligheden for guilds at gå på mission sammen, hvor nogle missioner endda får ekstra lag, der skal gøre det mere attraktivt at gennemspille dem som multi-guilds. PvP-delen vil også fremstå totalt forandret, når vi træder ud af 2013.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!