Gearbox blev tilbudt et Call of Duty-spil

Borderlands-udviklerne takkede nej til at udvikle et CoD.

Gearbox Software har ret bred erfaring med skydespil, bl.a. med Borderlands, Brothers in Arms og Half-Life, men for år tilbage blev udvikleren sågar foreslået at lave et selvstændigt Call of Duty-spil. Activision tog kontakt til udviklerne for at høre, om de ville overtage en del af arbejdet med den hyperpopulære FPS-serie.

Det fremgår af et nyt interview mellem Gearbox-chefen Randy Pitchford og den tyske spilhjemmeside Krawall.

Gearbox valgte dog at takke nej, da et sådan projekt ikke ville passe ind i deres varemærke og udviklingsstil.

- For mig er der to muligheder for at se et Gearbox-projekt give mening. Enten skal et spil ikke kunne eksistere uden os, eller også skal vi tilføre noget helt nyt til et eksisterende brand, enten med et nyt perspektiv eller en ny begyndelse, udtaler Pitchford.

- Hvis du skal give folk et Call of Duty-spil, som de forventer dem, så er der nogle meget strenge regler at følge. Du skal gøre det, der forventes, og det er der ikke meget udfordring i for os.

Senere i interviewet understreger han dog, at det var et personligt valg, der ene og alene har med Gearbox-ånden at gøre. Det er ikke ment som nedsættende bemærkninger om hverken Call of Duty-serien eller dens millioner af fans, der køber spillene år for år på jagt efter en bundsolid FPS-oplevelse.

I kølvandet på interviewet har Pitchford også forklaret IGN, at der ikke som så lå en officiel forespørgsel eller kontraktudkast mellem Activision og Gearbox, men at projektet kun blev nævnt i uofficielle sammenhænge.

Eurogamer.dk var med på beatet, da det seneste Call of Duty-spil, Black Ops 2, udkom tilbage i november måned. Besøg vores spilprofil for at læse mere om det.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!