DayZ forsinket for at få 'banebrydende funktioner'

Egentlig var det planlagt, at den store, selvstændige udgave af DayZ, der indtil nu kun har eksisteret som en overbygning til militærspillet ArmA II, skulle udkomme i december måned. Det skete ikke, og først nu kommer forklaringen fra udviklerne bag spillet.

Den bringer Dean Hall på spillets officielle blog.

Her skriver han, at spillet bevidst er blevet forsinket for at give plads til endnu bedre funktioner, hvoraf visse vil være ret banebrydende i forhold til det nuværende DayZ-indhold. I begyndelsen regnede holdet med at basere de grundlæggende dele af spiloplevelsen på standardkoden, men siden er ambitionerne blevet større, og holdet har haft brug for mindst en måneds ekstra udviklingstid

- DayZ Standalone er ikke udkommet, fordi vi har fået chancen for at lave et spil, der ikke kun handlede om at forbedre moddet, men at lave grafikmotoren om og skabe det spil, vi altid har drømt om, skriver Hall.

Eksempler på forandringerne er et helt nyt og forbedret inventorysystem, hvor ting slides op, tøj kan blive befængt med sygdom og hvor funktionen af genstandene kan ødelægges på forskellige måder.

Brugerlayoutet bliver også forbedret med inspiration fra Minecraft, så det bliver lettere at holde styr på de mange indsamlede genstande og våben.

Desværre er holdet knap så konkrete med en udgivelsesdato på spillet. Det næste skridt bliver at lave en privat betatest for 500-1000 mennesker, hvorefter de vil se nærmere på en udgivelsesdato alt afhængig af hvornår problemerne fra betaen er løst.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!