Miyamoto: Pikmin 3 ligner det første spil mest

Det skal være stressfuldt at spille Pikmin 3 - men på den gode måde!

Nintendos store es i ærmet når det gælder kreativt spildesign, Shigeru Miyamoto, vender tilbage til rødderne med det kommende Pikmin 3 til Nintendos nye Wii U-konsol. Han har tænkt sig at præge det tredje spil i serien med så mange elementer fra det første spil som muligt.

Ifølge ham var det ganske enkelt et bedre spil end 2'eren, da det både var sværere og bød på flere stressfyldte situationer, når man som spiller forsøgte at redde sine Pikmin-skabninger før solnedgang.

- Når jeg ser tilbage på Pikmin 1, var det faktisk ikke noget let spil at spille, og engang imellem gav det folk stress, udtaler Shigeru Miyamoto til GamesMaster.

Omvendt valgte holdet at gøre fortsættelsen mere rolig og tilbagelænet for spilleren, og det var åbenbart et forkert valg efter Miyamotos smag. Det fjernede for meget af det strategiske element og gjorde det til en casual spiloplevelse.

Derfor havde Miyamoto en klar idé om, hvor Pikmin 3 skulle bevæge sig hen.

- Da vi begyndte på Pikmin 3 henvendte jeg mig til holdet fra Pikmin 2 og fortalte, at jeg syntes det var vigtigt at vende tilbage til det, der fungerede med Pikmin 1. Halvdelen af mit arbejde var derfor at overtale og overbevise holdet, så de var enig i min vision, udtaler han.

Et af eksemplerne på forskellen mellem Pikmin 1 og 2 var, at man i det første spil kun havde 30 spildage á 13 minutter til at hente 30 reservedele hjem. Hvis man kom bagud, begyndte det altså for alvor at blive svært. Denne begrænsning var ikke til stede i Pikmin 2, hvor man havde rigeligt med tid til at skrabe skrald sammen, så Kaptajn Olimar kunne få penge nok til at redde sit skrantende transportfirma.

Kig nærmere på resten af Eurogamer.dk for at læse meget mere om Pikmin 3 til Wii U. Endnu er der ikke lagt en klar premieredato parat, men det bliver formentlig inden begyndelsen af sommerferien.

Kommentarer (1)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!