StarCraft 2: HotS introducerer virtuel sparringspartner

Bliv bedre uden at blive ydmyget af Platinium-drengene.

Det kan være ret overvældende for nye StarCraft 2-ejere at hoppe ud i spillets multiplayerdel og få tørre, solide tæsk af alle, der bærer et bronzeniveau og opefter.

Men det er Blizzard opmærksomme på, og derfor kommer der en frisk, ny træningsdel ombord i den kommende udvidelsespakke, Heart of the Swarm. Den udkommer den 12. marts til pc.

Det fortæller Mike Morhaime fra Blizzard i et nyt interview med GamesOnNet.

Med den nye funktion bliver der tale om en virtuel sparringspartner, som du kan kæmpe mod og gradvist modtage større og større udfordringer fra. For hver sejr stiger sværhedsgraden i dine 1vs1-kampe mod computeren, og hvis du taber, får du feedback på hvad du kunne have gjort bedre.

- Vi arbejder på ret mange funktioner for at gøre spillet mere tilgængeligt for casualgamers. Vi vil gerne gøre det lettere at komme ind i StarCraft 2 før man kaster sig ud i den mere konkurrenceprægede onlinescene. Mange folk synes det er frygtindgydende at spille de første kampe, påpeger Morhaime.

- En af de rigtig gode funktioner vi arbejder på er et træningsområde, hvor du kan spille mod computeren og få den til at give dig tips og tricks om hvad du skal gøre anderledes. Den bliver gradvist sværere, og når du har gennemført træningsprogrammet, kan du spille mod computeren i frivillige og urangerede kampe, udtaler han senere i interviewet.

Oprindeligt havde Blizzard tiltænkt, at selve kampagnerne i StarCraft 2 skulle bruges som én lang undervisningsdel for at lære spilleren de enkelte enheders færdigheder, før man så kunne gå videre til multiplayerfunktionerne.

Med tiden er niveauet dog blevet så højt, at det kan være svært at fodfæste de første mange, mange kampe.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!