Nintendo Lands mangel på online multiplayer forklaret

Samt manglen på Star Fox.

Nintendo har forklaret hvorfor de ikke har valgt at inkludere online multiplayer i Wii U spillet Nintendo Land.

Udviklerne ville opfordre spillere til at interagere i den virkelige verden, og den virtuelle forlystelsespark er derfor specifikt designet til spillere der sidder ved siden af hinanden.

"Nintendo Lands multiplayer virker på grund af den kommunikation der foregår imellem folk der spiller," fortæller Producer på projektet, Katsuya Eguchi, til Famitsu [via Polygon). "Det er designet fra bunden til at være noget som folk i samme rum skulle nyde."

Nintendo Lands Co-Director Takayuki Shimamura tilføjer, "med den nye GamePad tror jeg vi ser en ny dimension af multiplayer, noget som ikke er set før."

Det tætteste der er på online multiplayer i Nintendo Land er at man ser andre spilleres Mii'er inde i spillet - men de forekommer dog kun som NPC'er.

Et spil som især mangler i Nintendo Land er Star Fox - på trods af at den antropomorfe ræv var med i tidligere udgaver af Nintendo Land.

"I de flest tilfælde var det let nok at matche gameplay fra et spil med et andet," fortæller Yoshikazu Yamashita, direktør på Nintendo Land projektet. "Fx, et spil med kamp til lands og i luften fungerer godt sammen med Metroid serien."

"På et tidspunkt var det meningen at Metroid Blast skulle kombineres med Star Fox, men i prototypen var der et køretøj som svævede over jorden som en helikopter, og vi synes ikke den var et godt modstykke til en Arwing."

På lignende vis var det oprindeligt meningen at Donkey Kong's Crash Course skulle komineres med Excitebik og 1080 Snowboarding.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!