Crysis 3 bruger 99% af X360- og PS3-kræfterne

Der kan ikke presses meget mere ud af den nuværende generation.

Det kommende tredje, selvstændige kapitel i Crysis-serien presser citronen til det maksimale, når det gælder om at levere fed grafik til Xbox 360 og Playstation 3. Faktisk påstår den øverste chef for Crytek, Cevat Yerli, der står bag Crysis 3, at spillet bruger 99% af de to konsollers muligheder. Det er ved at nærme sig loftet for, hvad man kan presse ud af den nuværende konsolgeneration.

Udtalelserne kommer i et interview med Videogamer.

- Crysis 3 bruger alt, konsollerne har at trække. Der er ikke engang 1% tilbage, påstår Yerli.

Senere i interviewet går han så langt som at påstå, at selv det nuværende Crysis 2 er langt over niveau med mange andre af konkurrenterne. Det vil ikke være muligt at finde spil, der bliver pænere end Crysis 3, så længe der stadig laves spil til Xbox 360 og Playstation 3. Det drejer sig om ren og skær grafisk potentiale med polygoner og lyseffekter og skygger, ikke for den kunstneriske stilart.

Først når det næste kuld konsoller kommer, vil vi se grafik over Crysis 3's niveau.

Crysis 3 vil efter planen udkomme den 22. februar i Europa til Xbox 360, Playstation 3 og pc. Der er ikke planlagt en version til Nintendo Wii U endnu.

Det er knap halvandet år siden, at Crysis 2 udkom på markedet. Læs, hvad Eurogamer.dk fandt frem til om spillet, da vi anmeldte det.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!