Call of Duty: Black Ops 2 har tjent 6 mia. kroner

Activision lover at holde serien 'frisk' og 'nyskabende'.

Call of Duty: Black Ops 2 er ikke blot et udmærket spil. Det er også en enorm pengemaskine nærmest uden sidestykke i spilbranchen. Udgivelsen har indtil videre indbragt seks mia. danske kroner til spiludgiveren Activision, hvilket er sket på kun 15 dage.

Det skriver Activision i en meddelelse, hvor de bygger antagelserne på tal fra Chart-Trak og egne markedsdata.

Med dagens nyhed er Black Ops 2 det bedst sælgende Call of Duty-spil nogensinde, da det tog forgængeren, Modern Warfare 3, 16 dage at sælge for et tilsvarende beløb. Man kan så skrive frem og se, hvor hurtigt det åbenbart skal gå for Call of Duty: Black Ops 7.

Også når man sammenligner med andre underholdningsmedier er Black Ops 2 en stor sejrherre. Avatar-filmen tjente således samme beløb ind på 17 dage.

Folk med interesse for 'opportunity cost' og andre produktivitetsteorier kan også begræde, at folk faktisk har brugt 150 mio. mennesketimer på at spille spillet over internettet siden dets premiere.

- Hvis Call of Duty fortsat skal være en mastodont indenfor spilunderholdning, og hvis det fortsat skal få folk til at vende tilbage år for år, er vi nødt til at komme med friske idéer og nyskabelser hver eneste gang. Dog skal vi stadig være tro mod det, folk elsker ved Call of Duty. Det gjorde vi med Black Ops 2, og det har vi tænkt os at gøre med alle de kommende kapitler, udtaler Eric Hirshberg fra Activision.

Du kan læse om Eurogamer.dk deler holdningen ved at se vores nye anmeldelse af spillet.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!