DICE vil ikke være en pølsefabrik

Svenskerne siger fra overfor kun at lave Battlefield-spil. Har et ekstra projekt i støbeskeen.

Svenske DICE er bevidste om, at de igennem flere år er blevet synonym med Battlefield-serien.

Derfor reserverer holdet en del af sin stab til at udvikle andre projekter end skydespilsserien, så det ikke ender som en samlebåndsproduktion af årlige Battlefield-spil.

Det forsikrer Patrick Soderlund fra DICE i et interview med OXM.

DICE har 300 ansatte, og en stor del af dem arbejder i øjeblikket på et andet projekt end det næste Battlefield.

- Det er ikke alle, der arbejder med Battlefield. Det er fuldt bevidst. Vi vil ikke være en Battlefield-fabrik. I det øjeblik, vi siger til en medarbejder, at 'du skal udvikle Battlefield-spil resten af dit liv', vil de forlade os til fordel for et mere varieret arbejde. Hvis de skal lave gode Battlefield-spil, skal der også være andre ting at gå i gang med, udtaler han.

Soderlund forsikrer os også om, at det er et generelt træk ved Electronic Arts. Holdet bag Dead Space benytter sig af samme metode ved bl.a. at hjælpe andre EA-hold med teknologi og spilelementer.

Kommentarer (3)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!