Det næste Mass Effect bruger FrostBite-motoren

EA bruger samme grafikmotor i endnu et spil.

Mass Effect får et islæt af Battlefield 3 over sig.

Det næste Mass Effect får en helt ny form for grafik, når det udkommer om nogle år. BioWare har lånt FrostBite 2-motoren fra DICE og bygger hele det nye spil op omkring dette.

Det fortæller BioWare Montreal i en af de første kommentarer om det fjerde Mass Effect-spil.

Nu udvikles Mass Effect i Montreal
Opgaven med at udvikle Mass Effect er traditionelt fundet sted hos BioWares hold i Edmonton, men denne del forandrer sig også med det fjerde spil. Her vil udviklingen i stedet foregå hos BioWare i Montreal, der kun har eksisteret i tre år. Holdet består dog af mange vigtige medlemmer af det nuværende Edmonton-team, så fornemmelsen for et godt Mass Effect-spil ikke går tabt.

- Vi har bevidst bygget holdet op omkring mange overflyttere fra Edmonton. Dernæst har vi ladet holdet vokse langsomt over tre år, så nye folk også kunne komme ombord og blive en del af kulturen, fortæller Yanick Roy fra BioWare Montreal.

En ny motor
Fremover bliver det Casey Hudson, der skal lede udviklingen af Mass Effect som spilserie. Et af de første valg fra hans side er at bruge FrostBite 2-motoren, som i forvejen indgår i Battlefield 3 og Need for Speed: The Run. Det er ikke den eneste EA-teknologi, som BioWare vil benytte sig af. Visse tekniske funktioner fra Dragon Age 3 er også med i Mass Effect 4, men endnu kan vi ikke få at vide, hvilke det drejer sig om.

Det vides heller ikke, hvornår det fjerde Mass Effect-spil har udsigt til at udkomme.

Kommentarer

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!