Og prisen går til: Dummeste quicktime event

Øjnene, hvad er der med de øjne?

I de seneste måneder har podcast crewet ved flere lejligheder diskuteret quicktime events i computerspil og man tager ikke fejl hvis man siger at det ikke er noget panelet var specielt glade for.

Vi forstår ikke helt, hvorfor quicktime events stadig er så populære.

Ja, QTE-sekvenser højnede reelt oplevelsen i Resident Evil 4, da de var nye og spændende og skabte et cinematisk look, der stadig var interaktivt, men spilverdenen er nået flere skridt længere. Bayonetta brugte QTE som en integreret del af sit combobaserede gameplay, men straffede ikke spilleren med en øjeblikkelig død, hvis man fejlede. Det er der til gengæld mange andre spil, der gør. I klippet fra Spider-Man 3 viser Spidey fx med stor tydelighed, hvor flad en fornemmelse det er at ramme forkert på en knap. Det føltes åndssvagt i Dragon's Lair fra 1983, og det er ikke blevet mere acceptabelt anno 2012.

Videoen her er fra Spiderman 3 der udkom i 2007 og er et af de sjoveste eksempler vi har set længe.

Kommentarer (6)

Det er ikke længere muligt at kommentere. Tak fordi du deltog!